به گزارش آهن اینفو و منابع خبری از کشور ترکیه به گزارش مرکز آمار ترکیه با نام  (TUIK) این کشور در سه ماهه اول سال 2023، تعداد حدودی 959 هزار تن بیلت فولادی وارد کرده است، که این مقدار مصرفی  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 2.2 برابر افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش  میزان استفاده این کشور به بیلت فولادی است که که میتوان به  دلایل مختلفی اشاره کرد مانند  قیمت های جذاب تر محصولات خارجی و عدم توانایی صنایع نورد ترکیه در تأمین نیاز کشور خود از تولید داخل و زلزله اخیر که در هر صورت اگر  این افزایش واردات در جهت افزایش تولید محصولات  با این نیاز باشد در نهایت به رشد اقتصادی منجر خواهد شد.

با توجه به گزارش  ارائه شده  ترکیه با واردات بیلت فولادی، سعی در تأمین نیاز خود به این محصول دارد و این میزان افزایش واردات بیلت فولادی در ترکیه تأثیر مستقیم و غیر مستقیمی  بر قیمت ورق‌های آهنی مانند  قیمت ورق گالوانیزه داشته باشد. بیلت فولادی، به عنوان یکی از مواد اولیه مهم  برای تولید ورق‌های آهنی استفاده می‌شود که در نتیجه  با افزایش واردات بیلت فولادی، تولید کنندگان ورق‌های آهنی در ترکیه تریجح می دهند از مواد اولیه ارزان تری استفاده کنند تا هزینه تولید را کاهش داده که بالاطبع بر قیمت ورق های فولادی نیز تاثیر دارد.

از سوی دیگر هرچه واردات بیلت فولادی  افزایش یابد موجب رقابت بیشتر  در بازارهای فولادی نیز میشود. که  این رقابت در صورتی که مصرف و تقاضای بازار برای ورق‌های آهنی پایدار باشد موجب کاهش قیمت ورق‌های آهنی مختلف میشود.لازم به ذکر است که صنعت فولاد ترکیه، یکی از بزرگترین صنایع  این کشور می‌باشد که  با بیش از 40 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در سال  به عنوان یکی از ده کشور برتر  تولیدی فولاد در جهان شناخته می‌شود. این صنعت در تامین نیازهای داخلی و همچنین صادرات به بازارهای جهانی، نقش مهمی دارد.در این صنعت شرکت‌های بزرگ و  مهم  فولادی مانند ایسدمیر، اردوغان دمیر، هدیروجن اوزدمیر و اینونو، فعالیت دارند. با توجه به موقعیت استراتژیک  جغرافیایی ترکیه، این کشور به عنوان یکی از پل های ارتباطی بین اروپا و آسیا شناخته می‌شود و این موضوع باعث شده تا ترکیه به عنوان یکی از مهمترین مراکز توزیع فولاد در منطقه به خصوص آسیا و اروپا شناخته شود

ورق گالوانیزه را چگونه تمیز کنیم؟