بر اساس گزارش‌های منتشر شده در آهن اینفو و آخرین شماره نشریه متال بولتن، قیمت بیلت در بازار آسیا در حال کاهش است. این کاهش قیمت بازار برای فروشندگان بیلت در آسیا به چالش کشیده شده است. این وضعیت بازار نشانگر تنش‌های بالقوه در بازار فولاد جهانی است که به دلیل رکود بزرگ در اقتصاد جهانی و کسادی اوضاع املاک در بیشتر کشورهای آسیایی به وجود آمده است.

قیمت پیشنهادی برای بیلت با گرید ۵SP در فیلیپین کمتر از ۵۳۰ دلار به ازای هر تن سی اف ار است. قیمت بیلت با گرید ۳SP در منطقه مانیل حدود ۵۲۰ دلار به ازای هر تن سی اف ار می‌باشد. همچنین، قیمت پیشنهادی برای بیلت ایرانی در تایلند نیز حدود ۵۳۰ دلار به ازای هر تن است، اما معاملات در حدود ۵۰۰ دلار به ازای هر تن سی اف ار در حال پیگیری است. هزینه حمل بار از جنوب ایران به آسیا نیز به‌طور تخمینی ۴۰ تا ۴۵ دلار به ازای هر تن محاسبه شده است.


ورق صنعتی چیست؟ کاربرد، انواع و ویژگی های آن

با توجه به کاهش تقاضا از سوی خریداران به دنبال خرید با قیمت‌های پایین، وضعیت بازار برای خریداران بیلت در آسیا به نسبت هم  قوی‌تر از فروشندگان است. با این حال، معاملات این هفته بازار آسیا به دلیل تعطیلات آخر هفته و روز کارگر، روز آرامی را سپری کرده  و شاخص قیمت بیلت وارداتی به ازای هر تن سی اف ار مانیل در بازه ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار قیمت گذاری شده است  که نشان دهنده کاهشی شدن بازه قیمتی به نسبت  قبل است.

این افت قیمت می‌تواند تأثیری بر قیمت ورق‌های آهنی داشته باشد زیرا بیلت، ماده اولیه برای تولید ورق‌های آهنی است. با توجه به این که قیمت بیلت در بازار آسیا کاهش یافته است، احتمالاً قیمت ورق‌های آهنی  مانند قیمت ورق روغنی و قیمت ورق سیاه نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. با این حال، تأثیر این خبر بر قیمت ورق‌های آهنی به شرایط بازار و عوامل دیگری که در تعیین قیمت ورق‌های آهنی نقش دارند، بستگی دارد.