کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

سازه های فولادی در جهان همیشه با توجه و زیبایی چشمگیری همراه هستند. گسترش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی همواره سبب نیاز به سازه های پیچیده تر و سخت تر دارد. سازه های فلزی ممکن است مواد اولیه متفاوتی داشته باشند و همه چیز به نوع سازه و روند اجرای آن دارد. در ادامه به معرفی معروف ترین برج های جهان و سازه های فولادی به کار رفته در آن ها می پردازیم.

1. برج ایفل

برج ایفل یکی از معروف ترین و زیباترین برج های فولادی در جهان است که در رأس لیست سازه های فلزی قرار گرفته است. موقعیت این برج در ساحل سن شهر پاریس در کشور فرانسه قرار دارد. این برج تحت عنوان یکی از سازه های فلزی مشهور نه تنها پاریس بلکه نقطه چشمگیر معماری فرانسه می باشد.

تاریخچه برج ایفل به سال 1889 باز میگردد که در پاریس مسابقه ای برگزار شد که در آن طرح یک مهندس با نام گوستاو ایفل انتخاب شد. در همان سال برج ایفل در پاریس ساخته شد و تا الان یکی از بهترین چشم اندازهای بشری در شهر پاریس و فرانسه شناخته شده است. در ادامه به ویژگی های مهم این برج می پردازیم.

ویژگی های برج ایفل

نوع سازه:

سازه به کار رفته برای ساختن این برج فولادی می باشد. در واقع وزن کلی برج ایفل 10 هزار تن می باشد که بیش از 7 هزار تن آن از فولاد است؛ به طوری که در ساخت آن از 18.034 قطعه فولادی استفاده شده است. جالب است بدانید برای اتصال این قطعات به یک دیگر از 2.5 میلیون پیچ و مهره و میخ پرچ استفاده شده است. نرخ سازه های فولادی مانند قیمت ورق گالوانیزه همواره در سایت آهن اینفو به روز رسانی می شود.

ارتفاع این برج 324 متر می باشد و همان طور که گفتیم وزن آن 10 هزار تن است. در ساخت برج ایفل از هفت هزار و 300 تن فولاد استفاده شده است. این برج به مدت دو سال بلندترین برج جهان بود. قبل از آن نیز ستون یاد بود واشنگتن بزرگ ترین سازه فولادی شناخته می شد. اکنون برج ایفل بلند ترین سازه موجود در پاریس و در فرانسه رتبه چهارم سازه های بلند را به خود اختصاص داده است.

ورق گالوانیزه چیست؟ کاربرد و بهترین مزایای آن

2. طاق دروازه واقع در ایالت میسوری

طاق دروازه یک بنای معماری یادبود می باشد که در شهر سنت لوییس ایلت میسوری و در کرانه غربی رودخانه می سیسی پی قرار دارد. نامگذاری بر روی این بنا مطابق با گسترش بخش غربی ایالات متحده در قرن نوزدهم انتخاب شده است و به نقش یک شهر که دروازه ای به غرب بوده است اشاره می کند.

فرایند احداث این بنا از سال 1963 تا 1965 به طول انجامید که توسط یک معمار آمریکایی فنلاندی با نام ائرو سارینن و در سال 1984 طراحی و شروع شد. این طاق به یاد خرید لوئیزیانا (1803) و به عنوان بخشی از پارک ملی طاق دروازه ساخته شده است.

ویژگی های طاق دروازه

این طاق ارتفاعی در حدود 192 متر دارد که با فاصله بین دو ستون آن در یک اندازه قرار دارد. فولاد مورد استفاده در این سازه فولاد ضد زنگ می باشد. همچنین این طاق از جمله بلندترین طاق ساخته شده در نیم کره غربی می باشد. نرخ محصولات فولادی از جمله قیمت ورق سیاه در سایت آهن اینفو قابل مشاهده است.


ورق سیاه چیست؟ انواع، ابعاد و نحوه تولید

3. استادیوم ملی پکن

استادیوم ملی پکن یکی از سازه های معماری با شکوه می باشد که با لقب لانه پرنده معرفی می شود. ساختار این استادیوم از پیچ و تاب قطعات فلزی می باشد. هدف از ساخت این استادیوم، برگذاری بازی های المپیک، مراسم افتتاحیه، اختتامیه و برخی از جشن های مرتبط با مسابقات المپیک می باشد. و ساخت آن با زمان المپیک 2008 پکن همراه بوده است.

روند این پروژه پس از انتخاب شدن در مسابقات بین المللی سال 2002 توسط ژاک هرتزوگ سوئیس و پیر دمورون و با همکاری ArupSport Architecture Design & Research Group چین پیش رفت و ساخته شد. بودجه در نظر گرفته شده برای احداث این استادیوم حدوداً 500 میلیون دلار در نظر گرفته شد.

ویژگی های استادیوم ملی پکن

این استادیوم از لحاظ ابعاد دارای طول 330 متر، عرض 220 متر و ارتفاع 69 متر می باشد. نوع سازه فولادی به کار رفته با آن پیچیده و از محصولات فولادی مختلف می باشد. برای ساختن لانه های مختلف آن از فولاد استفاده شده و در آن عناصر فلزی به یک دیگر پیوند خورده و تکیه گاه هم می باشند.

4. ساختمان سگرام شیکاگو ایالات متحده

از دیگر سازه های فولادی معروف در جهان می توان به ساختمان سگرام شیکاگو اشاره کرد که نام یکی از مشهورترین سازه های فلزی در جهان را به خود اختصاص داده است. این ساختمان در واقع یک برج اداری می باشد و توسط شخص معمار آلمانی میس ون در روه و با مشارکت فیلیپ جانسون طراحی و ساخته شده است. موقعیت این بنا در خیابان 375 پارک و در مرکز منهتن می باشد.

ویژگی های برج سگرام

به طور کلی روند و فرایند ساخت این ساختما از سال 1954 تا 1958 به طول انجامیده است. این برج دارای 39 طبقه می باشد و ارتفاع آن حدوداً 157 متر است.

در ساختار سازه این ساختمان علاوه بر فلز، از بتن نیز استفاده شده است. پروفیل ها و پنل های فلزی این برج به رنگ برنز و شیشه های آن رنگ صورتی دارند که سبب جذابیت این ساختمان در مقایسه با ساختمان های نیویورک می شود. لازم به ذکر است نرخ محصولات فولادی مورد استفاده برای ساخت و ساز از جمله قیمت ورق روغنی در وب سایت آهن اینفو قابل مشاهده می باشد.

5.مرکز تجارت جهانی چین؛ ساختمانی بدون استرس زلزله

این ساختمان در راستای توسعه مجتمع تجارت جهانی چین در پکن احداث گردید. این برج دارای 77 طبقه اصلی و 4 طبقه زیر زمین است و ارتفاع آن در حدود 330 متر می باشد. 30 دستگاه آسانسور در این برج وجود دارد و لازم به ذکر است بدانید در سال های پس از حملات 11 سپتامبر، در سال 2010 افتتاح شد و از این رو شباهت زیادی به برج های دو قلوی نیویورک دارد. در ادامه با ویژگی های این ساختمان بیشتر آشنا می شویم.

ویژگی های مرکز تجارت جهانی چین

این برج در واقع یک هتل 5 ستاره و دارای 278 اتاق می باشد که در طبقات 64 تا 77 قرار می گیرد. در این هتل 4 آسانسور در نظر گرفته می شود و قابلیت وصل کردن مستقیم لابی به طبقه 64 را دارد. از دیگر موارد آن یک سالن بزرگ با ظرفیت 1600 صندلی، پارکینگ، فضای اداری که طبقات 1 تا 55 را شامل می شود، رستوران، عرشه برای دیدن منظره بیرون که در طبقات 79 تا 81 قرار دارد و 30 دستگاه آسانسور که افراد را در کمتر از ۲۰ ثانیه به طبقه ۶۴ (هتل) و در کمتر از ۳۰ ثانیه به طبقه ۷۹ (رستوران) می ‌رساند.

6.پل بندر سیدنی استرالیا

یکی دیگر از مشهورترین سازه های فلزی در جهان پل بندر سیدنی استرالیا می باشد که یک پل طاقی از جنس فولاد است. موقعیت این سازه در بندر سیدنی یا جکسون در استرالیا می باشد. این پل به عنوان یکی از راه های ارتباطی اصلی حمل و نقل بین سیدنی و حومه آن از راه ضلع شمالی بندر عمل می کند. در ادامه طول این پل یک بزرگراه، دو پیاده رو و چهار مسیر راه آهن ساخته شده است.

این پل در سال 1912 توسط جان بردفیلد (مهندس عمران) و با مشارکت اداره امور عمومی نیو ساوث ولز بر روی بندر سیدنی طراحی شد. طراحی آن ها در همان سال تأیید شد، اما به دلیل وقوع جنگ جهانی اول کار ساخت پل به تعویق افتاد. ساخت این پل در سال 1922 انجام شد و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در حوزه فولاد، ساخت یک پل قوسی فراهم شده بود. افتتاحیه این پل در سال 1932 اتفاق افتاد.

ویژگی های پل بندر سیدنی

طول دهانه این پل حدوداً 500 متر می باشد و به عنوان یکی از طویل ترین پل های قوسی فولادی در جهان شناخته می شود. استفاده از فولاد در این پل به دلیل قابلیت فرم پذیری و مقرون به صرفه بودن آن مورد توجه قرار گرفته است. ورق های شیروانی نیز توسط دستگاه رول فرمینگ به فرم پذیری مد نظر خریداران می رسند. قیمت ورق شیروانی در سایت آهن اینفو نیز قابل مشاهده است.



ورق رنگی چیست؟

7. پل میلو فرانسه

پل میلو فرانسه یکی از مرتفع ترین پل های تاریخ می باشد که بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. زیبایی و منظره چشمگیری که توسط این پل ایجاد شده است، ستودنیست. همچنین به عنوان مرتفع ترین پل اروپا شناخته شده است. موقعیت آن در نزدیکی جنوب فرانسه می باشد و تا مدت ها آخرین راه ارتباطی در بزرگراه A75 بود.

طراحی این پل از سال 1991 تا 1996 ادامه داشت و توسط میشل ویرلوژو انجام شد. پل میلو پس از تأیید طرح میشل در سال 1996 در سال 2004 به طور رسمی افتتاح گردید.

ویژگی های پل میلو

8 کابل متوالی در این پل وجود دارد که جمعاً 2460 متر طول دارند. ارتفاع دکل این پل نیز 335 متر می باشد. همچنین سازه فلزی این پل از ترکیب فولاد و بتن می باشد. در پایان مطلب شما را با مزیت سازه های فلزی بیشتر آشنا می کنیم.

8.پل بروکلین واقع در نیویورک

این پل نیز از دیگر سازه های فلزی مشهور در جهان می باشد که به صورت معلق بر فراز رودخانه شرقی نیویورک واقع شده است. این پل ارتباط بین منهتن و بروکلین با یک دیگر را فراهم می کند. طراحی و ساخت این پل از سال 1869 و توسط جان رولینگ آغاز شد و تا پایان سال 1883 به طول انجامید.

ویژگی های پل بروکلین

طول این پل حدود 1834 متر و ارتفاع آن 84 متر می باشد. نوع سازه انتخاب شده برای کابل های این پل طبیعتاً فولاد است؛ زیرا به سبب مقاومت و فرم پذیری که دارد بهترین موفقیت معماری را در ارتباط با ساخت پل ها و بناهای فلزی و فولادی ایجاد کرده است.

9.ساختمان نیویورک تایمز؛ ساختمانی اعتراضی


یکی دیگر از بناهای ساخته شده از سازه های فولادی ساختمان نیویورک تایمز می باشد. ارتفاع این ساختمان 319 متر و واقع در شهر نیویورک می باشد. ساخت و احداث آن نیز در سال 2001 آغاز شد و در سال 2007 به پایان رسید. نتیجه ساخت حاصل 6 سال، 52 طبقه مربوط به نشریه نیویورک تایمز بود که البته در تمام طبقات مستقر نشد و تنها طبقه های دوم تا 21 را به خود اختصاص داد. دیگر طبقات آن مربوط به مجموعه های دیگر است.

ویژگی های ساختمان نیویورک تایمز

این ساختمان دارای سازه فولادی به بنای سبز نیز مشهور می باشد؛ زیرا چند ویژگی مهم در آن نهفته است که سبب کاهش مصرف انرژی خواهد شد. سایه بان های قابل حمل در این بنا وجود دارند که 30 درصد از گرمای خورشید را کاهش می دهند و سبب کاهش 13 درصدی مصرف انرژی خواهند شد.

نور اتاق های این ساختمان بسته به وجود اشخاص در آن کم و زیاد می شود که با 18000 چراغ همراه با تراشه الکتریکی اتفاق می افتد.

از دیگر ویژگی های آن می توان به تولید برق و گرما در کل ساختمان اشاره کرد. این اتفاق به صورتی است که در یک اتاق با گاز طبیعی برق تولید کرده و با استفاده از گرمای حاصل از تولید برق، آب را گرم می کند و برای گرمای ساختمان از آن استفاده می کند.

استفاده از آهن در ساختمان سازی


اکنون که با مهم ترین و مشهور ترین سازه های فلزی در جهان آشنا شدید، جالب است بدانید استفاده از تیر آهن یکی از مهم ترین پروفیل ها در صنعت سازه های فولادی می باشد. تیرآهن در دو نوع H و I در بازار وجود دارد و هر کدام با توجه به نوع و کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند. سازه های فولادی با استفاده از این محصول ساخته می شوند و هزینه تیرآهن در برآورد قیمت کل سازه های فولادی اثرگذار می باشد.

به نوعی دیگر حجم استفاده از این محصول در سازه های فلزی بسیار بالا می باشد و کوچک ترین نوسانات در بازار عرضه و تقاضا در ساخت و به کارگیری سازه های فلزی اهمیت دارد.



ورق اسیدشویی چیست، کاربرد و فرایند تولید

مزایای سازه‌های از جنس فلز


از مزیت های سازه ‌های فلزی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          در مقایسه با سایر سازه ‌ها، سریع ‌تر اجرا می ‌شوند.
  •          در موارد زیادی قیمت مصالح فولادی از جمله قیمت روز میلگرد از دیگر فلزات و یا مصالح غیر فلزی پایین ‌تر می باشد.
  •          امکان توسعه طبقات در این سازه‌ ها در مقایسه با سازه های دیگر، امکان پذیرتر می باشد.
  •          در انواع فلزی، امکان محاسبات دقیق بیشتر است.
  •          از طرفی وزن این سازه ‌ها در مقایسه با نوع بتنی کمتر است و از سوی دیگر فضای کمتری را اشغال می ‌کنند.
  •          هزینه تخریب کمتری دارند و حتی در زمان تخریب، از ارزش بیشتری نسبت به سازه‌ های دیگر بهره مند می باشند.