منابع گزارش دادند که در تاریخ 21 سپتامبر روز دوشنبه، قیمت کلاف گرم به دلیل رکود بازار داخلی کاهش یافت که منجر به کاهش قیمت صادراتی محصولات فولادی تخت از سوی یکی از کارخانجات شرق چین شد.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 3840-3860 یوان(567-570 دلار) به ازای هر تُن 30-20 یوان کاهش مشاهده می‌شود.

به گفته‌ی منابع در روز دوشنبه، ضرر حاصله در بازار بورس منجر به عدم انجام معاملات شد.

تاجری از شانگهای اظهار داشت: "فروشندگان در بازار بورس مجبور شدند که قیمت پیشنهادی خود را کاهش دهند تا بتوانند سفارشات بیشتری را تضمین کنند. این بازرگان معتقد است که سرعت فعالیت صنایع پایین دستی ثابت می‌باشد، اما سقوط سهام کلاف گرم خریداران را نسبت به پر کردن مجدد انبار خود مردد کرد. وی افزود: در صورت متوقف شدن روند نزولی بازار بورس کلاف گرم به احتمال زیاد، قیمت داخلی کلاف گرم نیز بلافاصله پایین خواهد آمد.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین 510.79 دلار به ازای هر تُن می‌باشد که 0.96 دلار به ازای هر تُن کاهش مشاهده می‌شود. یک منبع در کارخانه‌ای در شرق چین، از کاهش 5 دلاری قیمت پیشنهادی در طول این هفته خبر داد. این کارخانه هفته‌ی قبل کلاف گرم SS400 را به قیمت 520 دلار به ازای هر تُن فوب عرضه کرده است. اکثر تجار بر این باورند که در صورتی که مشتری تمایل شدیدی به خرید داشته باشد قیمت 510 دلار به ازای هر تُن فوب قابل قبول است. اما خریداران برون مرزی خواستار قیمت‌هایی کمتر از این هستند.

بازرگان دیگری از شانگهای عنوان کرد که قیمت پیشنهادی مشتریان ویتنامی وی برای کلاف گرم SS400،510-500 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام است.

شایعات بازار

یک منبع کارخانه‌ای اظهار داشت: "زمانیکه بازار داخلی در حال تضعیف است، ما خواستار دستیابی به سفارشات صادراتی بیشتری هستیم، زیرا هم قیمت و هم فعالیت‌های تجاری در سراسر کشور، روند کاهشی دارند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز دوشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه به قیمت3661 یوان به ازای هر تُن بود که نسبت به روز جمعه، 62 یوان به ازای هر تُِن، کاهش مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو

#آگاهانه_خرید_کنید