کلاف گرم چین : قیمت کلاف گرم چین در بازار جنوب شرقی آسیا، به سطح رقابتی کاهش یافت

روز پنجشنبه ۱۷ سپتامبر قیمت کلاف گرم چین، باوجود کاهش قیمت صادراتی تا سطح رقابتی ثابت ماند.

بازار داخلی

شرق چین (شانگهای): ۳۸۵۰-۳۸۸۰ یوان (۵۶۹-۵۷۳) یوان به ازای هر تُن بدون تغییر باقی ماند. روز پنجشنبه، با‌وجود تحرکات اندک بازار بورس ثابت ماند، اما بنا به گفته‌ی فعالان بازار، فعالیت‌های تجاری ثابت ماند.

تاجری از تیانجین معتقد است  که در کوتاه مدت قیمت کلاف گرم در حدود ۳۸۵۰ یوان به ازای هر تُن می‌ماند زیرا این قیمت برای بسیاری از تولید کنندگان، به هزینه‌ی تولید نزدیک است. اما وی همچنین معتقد است که در میان مدت به دلیل افزایش موجودی، این سیر نزولی ادامه خواهد یافت.
بر اساس گزارش مشاور فولاد داخلی، موجودی کلاف گرم در چین ۱۰۵۲۰۰ تُن افزایش یافته است و به ۲.۸۳ میلیون تُن در هفته‌ی منتهی به پنجشنبه رسید.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم فوب بندر اصلی چین ۵۱۵.۴۳ دلار به ازای هر تُن بود که ۱.۱۴ دلار  کاهش یافت. یک تاجر از ژجیانگ، عنوان کرد که برخی از کارخانجات اصلی چین، تاکنون مقادیری از کلاف گرم را به تعدادی مشتری به قیمت ۵۱۰-۵۱۵ دلار به ازای هر تُن  فوب فروخته است. اما آنها از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر خودداری کردند. 
در همین حین برخی از تجار چینی که فروش کوتاه مدت انجام می‌دهند، کلاف گرم با گرید SS400 را به ویتنام با قیمت ۵۱۰-۵۲۰ دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام فروخته است که معادل ۵۰۰-۵۱۰ دلار به ازای هر تُن فوب است. این بدان معنی است که کلاف گرم چین، در بازار جنوب شرق آسیا، به اهداف تجاری  خود دست یافته است.

کلاف گرم با گرید نورد مجدد به قیمت ۵۴۵-۵۵۵ دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام، عرضه شد که معادل ۵۳۵-۵۴۵ دلار به ازای هر تُن فوب چین می‌باشد. مابقی مناطق نیز قیمت بالاتری نسبت به چین ارائه دادند. تاجری از ویتنام گزارش داد کلاف گرم تایوان به قیمت ۵۶۰-۵۷۰ دلار به ازای هر تُن تحویل cfr  عرضه شد که معادل ۵۵۰-۵۶۰ دلار به ازای هر تُن فوب چین است.

شایعات بازار

تاجری از شانگهای خبر داد: "مشتریان ویتنامی، پس از امضای قرارداد با برخی از تجار چینی به قیمت ۵۱۰-۵۲۰ دلار به ازای هر تُن تحویل cfr، برای کلاف گرم گرید SS400، قیمت ۵۰۰-۵۱۰ دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام، پیشنهاد می‌دهند. خریداران ویتنامی هم اکنون در انتظار سقوط بیشتر قیمت می‌باشند و عجله‌ای برای پر کردن مجدد انبار خود ندارند."

بازار بورس آتی شانگهای 

بیشتر معاملات انجام گرفته در روز پنجشنبه ۳۶۸۷ یوان به ازای هر تُن بود که ۲ یوان نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافته است.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید