روز دوشنبه 7 سپتامبر، با وجود اعلام مقامات محلی در تانگشان، مرکز تولید فولاد این کشور مبنی بر نظارت بر چگونگی  پیروی از قانون محدودیت تولید برای جلوگیری  از آلودگی هوا، قیمت کلاف گرم همچنان در حال کاهش است.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4010-4040 یوان(586-591 دلار) به ازای هر تُن 10 یوان کاهش به ازای هر تُن مشاهده می‌شود. چند تاجر از شانگهای خبر دادند که فعالیت‌های تجاری در این شهر به دلیل کاهش قیمت‌ها کم می‌باشد.

یکی از آنها اظهار داشت: خریداران در مورد اینکه با وجود سقوط بهای بورس در بازار معاملات آتی، آیا سفارش محصول منطقی است یا خیر؟ و در این مورد دچار تردید شدند.

وی افزود: حتی گزارش رسانه‌ها مبنی بر احتمال بازگشایی مجدد کارخانجات تنگشان، در تاریخ 11-7 سپتامبر، بر افزایش گرایش نسبت به بازار تاثیری نداشت؛ روز یک شنبه فرمانداری محلی اعلام کرد که از تاریخ 24 اوت، به تعدادی از کارخانجات تولید کننده‌ی فولاد دستور توقف تولید را داده است.

صادرات

شاخص صادراتی برای کلاف گرم، فوب بندر اصلی چین: 522.21 دلار به ازای هر تُن بود که حدوداً 2.93 دلار افزایش مشاهده می‌شود.

بازرگانان، باتوجه به  رکود در بازار داخلی در مورد ثبات قیمت صادراتی کلاف گرم چین به دلیل کاهش بهای دلار خوش بین بودند.

یک تاجر هنگ کنگی اظهار داشت: هفته‌ی قبل، مشتریان ویتنامی کلاف گرم را به قیمت 540-535 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام – معادل 530-525 دلار به ازای هر تُن فوب چین خریداری کردند؛ در حالیکه قیمت کلاف گرم در هفته‌ی گذشته 530-520 دلار به ازای هر تُن تحویل cfr ویتنام بود.

وی افزود: انتظار می‌رود که کارخانجات هندی پس از کاهش تخفیف صادراتی کلاف گرم در کشورهای جنوب آسیا، محصولات خود را به قیمت بالاتری عرضه کنند.

به‌ علاوه، سطح موجودی فعالان بازار در ویتنام پس از آنکه در چندهفته‌ی گذشته گرفتن سفارش را متوقف کردند بسیار پایین است.

یک تاجر تایوانی هشدار داد که احتمال کاهش تقاضا در جنوب شرق آسیا پس از ظهور مجدد کووید-19 وجود دارد.

شایعات بازار

یک تاجر از تیانجین گفت: "اکثر دوستان فعال من در بازار فولاد، معتقدند که اعمال محدودیت بر تولید فولاد در تنگشان تاثیر چندانی بر قیمت کلاف گرم نخواهد گذاشت. چین می‌بایست اقتصاد خود را که در اثر شیوع کووید-19 آسیب دیده است در اولویت قرار دهد. این امر یکی از دلایلی است که مردم به اخبار مربوط به اعمال محدودیت‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

بازار بورس آتی شانگهای

در روز دوشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه ژانویه به قیمت 3864 یوان به ازای هر تُن بود، که نسبت به روز جمعه 46 یوان به ازای هر تُن کاهش مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید