روز سه شنبه 14 اوت، قیمت کلاف گرم چین کاهش یافت، که منجر به نگرانی برخی از فعالان در بازار مبنی بر کاهش بیشتر قیمت‌ها شد، درحالیکه مابقی فعالان چشم انداز خوشبینانه‌ای نسبت به بازار دارند.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 4040-4060 یوان(582-585 دلار)به ازای هر تن، بدون تغییر

شمال چین(تنگشان): تخمین هفتگی 3850-3830 یوان به ازای هر تن، 30 یوان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

بسیاری از تاجران شانگهای اظهار داشتند که با وجود افزایش قیمت در بازار معاملات آتی، قیمت در بازار‌های محلی بدون تغییر ماند، زیرا بنا به شنیده‌های fastmarket، خریداران شرق چین برای پر کردن مجدد انبار‌های خود، عجله‌ای ندارند. منابع خبر دادند که تجار شرق چین، چندین هفته است که کلاف گرم را از تنگشان، سفارش میدهند.

باتوجه به همچین سناریویی، برخی از فعالان بازار معتقدند که قیمت کلاف گرم در شرق چین، ممکن است طی هفته‌های آینده، کاهش یابد.

براساس یافته‌های fastmarket، در طول هفته‌ی گذشته، قیمت کلاف گرم در شانگهای نسبت به هفته‌ی قبل 10 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

یک منبع کارخانه‌ای در شرق چین، عنوان کرد به دلیل تقاضای خوب و رونق بازار، احتمال کاهش قیمت‌ها، بسیار پایین است. علاوه براین علاوه بر این، تنها تعداد کمی از کارخانه‌ها حاضر به کاهش پیشنهادات هستند، زیرا هزینه‌ی مواد اولیه و همچنین قیمت وارداتی اسلب و بیلت در حال افزایش است.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket، فوب بندر اصلی چین 503.85 دلار به ازای هر تن می‌باشد که 4.47 دلار کاهش قیمت مشاهده می‌شود. تاجری از ژجیانگ اظهار داشت که اوایل این هفته، کارخانه‌ای در شمال چین، حدوداً 1000 تن کلاف گرم گرید SS400 را به قیمت 505-500 دلار به ازای هر تن فوب، به یک شرکت تجاری فروخته است.

وی گفت که این مقدار در مقایسه با قیمت پیشنهادی کارخانه‌ها در این هفته، که معادل 515 دلار به ازای هر تن فوب است، بسیار کم است، که بدان معنی است که برخی از کارخانه‌ها، قیمت‌های پایین تر را نیز خواهند پذیرفت.

یکی از بازرگانان مستقر در جیانگ سو معتقد است که این امر به دلیل این اتفاق افتاده است که کارخانه‌ی مورد نظر نگران افت قیمت احتمالی در بازار داخلی می‌باشد.

منبع کارخانه‌ای دیگر در شرق چین گفت: آنها خواستار تحریک بازار برای رسیدن به قیمت‌های بالای 515 دلار به ازای هر تن فوب هستند، زیرا میزان سفارشات آنها در بازار داخلی، به اندازه‌ی کافی زیاد است.

شایعات بازار

تاجری از ژجیانگ عنوان کرد: "میزان تمایل به بازار در هم ریخته است، شنیده‌ام که یک دفتر بازرگانی، کلاف گرم گرید SS400، ارسالی ماه سپتامبر را به قیمت 500 دلار به ازای هر تن فوب چین پیشنهاد داده است، که این قیمت حتی از میانگین قیمت بازار داخلی چین پایین‌تر است. اما در عین حال فکر می‌کنم ریسک عدم پذیرش قیمت‌های پایین‌تر توسط کارخانجات بسیار بالا است."

بازار بورس آتی شانگهای

در روزجمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3926 یوان به ازای هر تن بود، که نسبت به روز پنجشنبه 10 یوان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو

#آگاهانه_خرید_کنید