به دلیل اصول و قوانین قوی بازار، قیمت‌ها همچنان به افزایش خود ادامه می‌دهند

منابع خبر دادند که، قیمت پیشنهادی برای اسلب کشور‌های CIS،در روز دوشنبه 10 اوت، به دلیل اصول حمایتی بازار، افزایش می‌یابد.

در روز دوشنبه، ارزیابی قیمت هفتگی fastmarket، برای اسلب صادراتی، فوب دریای سیاه کشور‌های CIS، 430-425 دلار به ازای هر تن می‌باشد، که نسبت به قیمت 405-400 دلاری هفته‌ی قبل افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

منابع گفتند که یکی از دلایل افزایش قیمت، کاهش دسترسی به  محصولات است، زیرا تقاضا برای محصولات فولادی تخت-تمام شده در روسیه افزایش یافته و همچنین پروسه‌ی تعمیر و نگهداری برخی از کارخانه‌ها مزید بر علت شده است.

منابع تجاری به fastmarket خبر دادند که کارخانه‌های روسی که اسلب را از حوزه‌ی آب خیز دریای سیاه به فروش می‌رسانیدند، همچنان از بازار صادرات دور ماندند.

رشد قیمت محصولات تخت-تمام شده در سطح جهان بویژه در بازار مشتریان به میزان خوشبینی تولید کنندگان اسلب در منطقه CIS افزود. در چنین شرایطی،قیمت پیشنهادی برای اسلب اوکراین به ترکیه 450-445 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، بوده است که معادل 435-430 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه می‌باشد. درحالیکه در هفته‌ی قبل، شرکت کنندگان بازار قیمت 430-425 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، را پیش بینی می‌کردند - معادل 415-410 دلار به ازای هر تن فوب

براساس گفته‌های منابع، هفته‌ی قبل یک مشتری ترک قیمت 435-430 دلار به ازای هر تن تحویل cfr را برای محموله‌ی بزرگی از اسلب برزیلی قبول کرد. بنابراین تولیدکنندگان CIS، قیمت‌های خود را بالاتر بردند. تاحدی که یک منبع از ترکیه گفت: قیمت 435-430 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، در حال حاضر بسیار پایین است. با این وجود هیچ سفارش جدیدی از زمان انتشار این مقاله صورت نگرفته است. یکی از منابع تجاری معتقد است که قیمت مناسب برای اسلب کشورهای CIS در ترکیه 440-445 دلار به ازای هر تن است - معادل 425-430 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه.

در تاریخ 7 اوت، ارزیابی قیمت هفتگی fastmarket، برای کلاف گرم صادراتی، فوب بندر اصلی ترکیه 500-490 دلار بود که نسبت به قیمت 440-430 دلاری در تاریخ 31 ژوئیه افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

منابعی که با fastmarket صحبت کرده‌اند، اظهار داشتند: تولید کنندگان ترک قیمت 500-490 دلار به ازای هر تن فوب را پیشنهاد دادند و معاملاتی با اروپا و شمال آفریقا، به قیمت 490 دلار به ازای هر تن فوب صورت گرفته است.

در زمان انتشار مقاله، خبری از قیمت پیشنهادی جدیدی برای اسلب صادراتی کشور‌های CIS، در ایتالیا نیست، گرچه خریداران پیش بینی میکنند که قیمت جدید ممکن است 450 دلار به ازای هر تن تحویلcfr باشد و فکر میکنند که قیمت مناسبی است.

در جنوب شرق آسیا، محموله‌ای از اسلب روسی، از بنادر خاور دور این کشور برای اندونزی ارسال شد به قیمت 445 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، با اینحال در تا زمان انتشار اطلاعات توسط مشتری، این اطلاعات قابل تایید نیستند.

Fastmarket می‌داند که فروش محصولات به این قیمت، توسط کشورهای حوزه‌ی آبخیز دریای سیاه، با توجه به حداقل هزینه‌ی 45-40 دلاری، برای حمل و نقل بسیار پایین است.

تیم تحلیلی آهن اینفو

#آگاهانه_خرید_کنید