کلاف گرم چین : با وجود رکود بازار داخلی، کارخانجات قیمت محصولات صادراتی را افزایش دادند

روز سه شنبه 11 اوت، تولید کنندگان کلاف گرم چین، قیمت صادراتی خود را افزایش دادند اما پس از سقوط بازار بورس آتی، در طول بعد از ظهر، فعالیت‌های تجاری کاهش یافت.

بازار داخلی :

شرق چین(شانگهای): 4050-4060 یوان(581-583 دلار) به ازای هر تن، بدون تغییر

پس از کاهش فعالیت‌های تجاری در روز سه شنبه، قیمت کلاف گرم در بازار داخلی تا حد زیادی ثابت بود. یک بازرگان از شانگهای گزارش داد: صبح هنگام، زمانیکه وضعیت بازار بورس آتی خوب بود، فعالیت‌های تجاری به قوت خود باقی ماند، اما بعد از ظهر همان روز زمانیکه بازار بورس آتی با شیب منفی مواجه شد، روند انجام معاملات بصورت قابل توجهی آهسته شد؛ وی افزود: برخی از فروشندگان، محصولات را با قیمت 4040 یوان عرضه کردند، تا معاملات بیشتری صورت گیرد اما او از انجام معاملات با همچین قیمتی مطمئن نیست.

بازرگان دیگری از شانگهای به fastmarket خبر داد که پس از ورود محموله‌های شمال چین به شرق، موجودی مواد در شانگهای،  در حال افزایش است. طی دو هفته‌ی گذشته، تجار شانگهای، تناژهای زیادی را از شمال - که قطب تولید فولاد چین است - سفارش دادند زیرا قیمت کلاف گرم، تحویل درب کارخانه‌ای در شمال، حدوداً 200-150 یوان پایین‌تر از سطح قیمت در بازار شانگهای بود.

صادرات :

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket، فوب بندر اصلی چین، 508.09 دلار به ازای هر تن بود که 2.30 دلار به ازای هر تن افزایش مشاهده می‌شود. گرچه بعد از ظهر بازار داخلی راکد شد، اما منابع بازار خبر دادند که عمده‌ی کارخانجات، از هفته‌ی قبل، قیمت خود را افزایش داده‌اند.

منابع بازار افزودند: دلیل این امر این است که کارخانجات برای فروش ماه اکتبر عجله‌ای ندارند، زیرا تازه دفتر فروش محصولات ماه سپتامبر خود را فروختند.

بازرگانی از ژجیانگ اظهار داشت : روز سه شنبه، کارخانه‌های چینی، قیمت پایین‌تر از 510 دلار به ازای هر تن فوب را نخواهند پذیرفت، در حالیکه قیمت پیشنهادی آنها در روز دوشنبه 505 دلار به ازای هر تن فوب بود.

منابع بازار به fastmarket گقتند که : با چنین قیمت‌هایی می‌بایست برای یافتن مشتری تلاش کنند زیرا ویتنامی‌ها و پاکستانی‌ها خواستار پایین آمدن سطح قیمت هستند.

تاجر دیگری از شانگهای گزارش داد : اوایل این هفته خریداران ویتنامی، کلاف گرم نورد مجدد را با قیمت 505-500 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، از کشوری جز چین خریداری کرده است، که معادل 495-490 دلار به ازای هر تن فوب می‌باشد.

بازرگان ژجیانگی اظهار داشت : خریداران پاکستانی قیمت 520 دلار به ازای هر تن تحویل cfr را برای کلاف گرم با درجه‌ی 55400، پیشنهاد داده‌اند که معادل 500 دلار به ازای هر تن فوب چین است.

شایعات بازار

تاجر مذکور از شانگهای معتقد است : "اگر ورود محموله‌ها از شمال به شرق ادامه یابد،ممکن است باعث سقوط هر چه بیشتر قیمت در بازار داخلی شوند. فکر نکنم کارخانه‌ها تمایلی به کاهش قابل توجه قیمت صادراتی، داشته باشند. زیرا ارزش دلار آمریکا رو به کاهش است - این موضوع یکی از دلایل افزایش قیمت صادراتی می باشد."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز سه شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3872 یوان به ازای هر تن بود، که نسبت به روز دوشنبه، 22  یوان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

تیم تحلیلی آهن اینفو
#آگاهانه_خرید_کنید