پیروزی چین در دستیابی به توافقنامه ها و معاهدات تجاری در آمریکای جنوبی:

روز جمعه 7 اوت،قیمت کلاف گرم چین در بازارهای داخلی، به دلیل کاهش قیمت در بازار بورس آتی، کاهش یافت. درحالیکه پس از داد و ستد یک کارخانه‌ی چینی با آمریکای جنوبی، قیمت‌های صادراتی همچنان به قوت خود باقی ماندند.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای):4050-4070 یوان، (586-583 دلار) به ازای هر تن، 20-10 یوان کاهش به ازای هر تن.

شمال چین(تنگشان) - ارزیابی هفتگی : 3880-3860 یوان به ازای هر تن، 120-110 یوان افزایش به ازای هر تن.

در شانگهای، قیمت عمدتاً حدود 4070یوان به ازای هر تن بود، اما بعد از ظهر همان روز، فروشندگان با دیدن کاهش قیمت در بازار بورس آتی، قیمت پیشنهادی خود را اندکی کاهش دادند.

مبادلات تجاری نسبتاً متوسط بود زیرا خریداران پیش بینی می‌کنند که هنگام ورود محموله‌های کلاف گرم از شمال به شرق، شاهد کاهش قیمت در دو یا سه هفته‌ی آینده باشیم.

اخیراً تاجران فولاد در شرق چین، از تنگشان، قطب تولید فولاد در شمال چین خرید کرده‌اند. زیرا قیمت درب کارخانه در شمال چین، حدوداً 200 یوان پایین‌تر از شانگهای بود.

در طول هفته‌ی قبل، قیمت کلاف گرم در شانگهای، 80-70 یوان به ازای هر تن افزایش پیدا کرد. در اواخر ژوئیه، قیمت‌ها به دلیل رکود ناشی از تشدید تنش‌های سیاسی ایالات متحده و چین، به لطف تقاضای بازار داخلی احیا شد.

صادرات :

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket، فوب بندر اصلی چین : 504.24 دلار به ازای هر تن بود، 3.52 دلار افزایش مشاهده می‌شود.

یک بازرگان چینی، به fastmarket گفت که این هفته، کارخانه‌ای در چین، 5000-1000 تن کلاف گرم گرید SS400، به قیمت 550 دلار به ازای هر تن فوب صادر کرده است. وی از افشای زمان صورت گرفتن این معامله خودداری کرد، اما روز جمعه اظهار داشت که بعد از انجام این معامله، دستیابی به کلاف گرم با قیمت پایین از 505 دلار به ازای هر تن فوب، تقریباً غیرممکن شد.

منابع خبر دادند که به دلیل روند رو به بهبود بازار‌های داخلی هند و ترکیه، به زودی در سراسر جهان، شاهد افزایش قیمت کلاف گرم خواهیم بود.

تاجری از ویتنام گفت : خریداران، در یافتند که پیدا کردن کلاف گرم با قیمتی کمتر از 505 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، بسیار دشوار است زیرا فروشندگان هندی اصرار بر افزایش قیمت پیشنهادی خود داشتند.

به تازگی، از ویتنام خبری رسیده مبنی بر اینکه، این کشور مقادیری از کلاف گرم نورد مجدد را به قیمت 495 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، را سفارش داده است. اما چنین اقلامی به سرعت به فروش میرسند.

شایعات بازار :

تاجری از شانگهای اظهار داشت : "معتقدم که اگر فروشندگان هندی قیمت خود را بالا نگه دارند، امکان خرید ویتنامی‌ها از چین پس از توافقنامه‌ی آمریکای جنوبی، وجود دارد. زیرا هرچقدر که می‌گذرد یافتن قیمت پایین‌تر کمتر می‌شود."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم، معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3904 یوان به ازای هر تن بود، که نسبت به روز پنجشنبه، 6 یوان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

#آگاهانه_خرید_کنید