در روز پنج شنبه 16 ژوئیه،به دلیل واردات،سطح موجودی کلاف گرم چین،افزایش قابل توجهی داشت.اما قیمت ها به دلیل خرید و فروش مدوام ثابت ماندند.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای):3880-3900 یوان(555-558 دلار)به ازای هر تن ،10 یوان کاهش به ازای هر تن مشاهده می شود.

فروشندگان عمدتا خواستار قیمت 3900-3890 یوان را به ازای هر تن بودند،اما زمانیکه مشتری سرعت خرید را کاهش داد،قیمت ها کمی کاهش یافت.این مساله واکنشی بود به اطلاعات منتشر شده توسط یک مشاور داخلی فولاد،مبنی بر اینکه موجودی کلاف گرم 86100 تن افزایش یافته است و مجموعا به مقدار 2.69 میلیون تن رسیده است.افزایش موجودی به دلیل واردات محصولاتی است که 2-3 ماه قبل سفارش داده شده بودند.

منابع بازار پیشبینی می کنند که به دلیل ثابت بودن تقاضا،این افزایش سطح موجودی،تغییری در قیمت کلاف گرم ایجاد نخواهد کرد.آنها همچنین تصور نمی کنند که واردات،منجر به کاهش سهم فروشندگان داخلی شود،زیرا این محموله ها،از قبل،سفارش داده شده بودند و انتظار  نمیرود که در بازار داخلی،معامله شوند.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket،فوب بندر اصلی چین،467.89 دلار به ازای هر تن است که 3.03 دلار افزایش قیمت مشاهده می شود.

بیشترکارخانجات اصلی در این هفته،کلاف گرم را به قیمت 500-485 دلار به ازای هر تن فوب عرضه کردند.بازرگانان بر این باور بودند که 470-465 دلار به ازای هر تن فوب در هنگام سفارش های بزرگ برای اکثر کارخانه ها قابل قبول است.

یک تاجر از ژجیانگ اظهار داشت که این هفته، در مورد معامله ی مشتری های پاکستانی،برای سفارش کلاف گرم گرید SS400،به قیمت 488 دلار به ازای هر تن تحویل cfr  شنیده است که معادل 468 دلار به ازای هر تن فوب در چین است.

در طول روز،بازار های دیگر مانند ویتنام،راکد بود.یک تاجر ویتنامی می گوید:یک کارخانه ی بزرگ چینی قصد عرضه ی کلاف گرم گرید SAE1006 ،به قیمت 490 دلار داشتند.اما خریداران تمایلی نشان ندادند.مراودات وارداتی این هفته،در چین کاهش یافته است. بازرگانی از جیانگ سو،خبر داد که فروشندگان هندی در حال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

شایعات بازار

تاجری از شانگهای اظهار داشت:"من هنوز،سفارشات زیادی را از بازار داخلی دریافت می کنم و شنیده ام که اکثر کارخانه ها حداقل 15 روز برای آماده سازی محصولات خود زمان احتیاج دارند.بنابراین معتقدم که تقاضای داخلی برای کلاف گرم تاحد زیادی پایدار خواهند ماند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز پنج شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3735 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز چهارشنبه،38  یوان کاهش قیمت مشاهده می شود.


ترجمه اختصاصی از آهن اینفو

# آگاهانه خرید کنید