منابع به fastmarket گفتند که قیمت صادراتی کشور هایCIS، در طول هفته ی منتهی به جمعه 3 ژوئیه،کاهش یافته است.این امر به دلیل کاهش تقاضا اتفاق افتاد.اکثر کارخانه ها تمایل به صبر و مشاهده و ارزیابی وضعیت آینده ی بازار داشتند.در حالیکه مابقی محصولات خود را به قیمت 370 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه و یا معادل cfrآن عرضه کردند.این میزان نسبت به قیمت 375-370دلاری هفته ی قبل کاهش یافته است.یک منبع تجاری اظهار داشت :"کارخانه ها در حال مذاکره هستند و در حال حاضر نتیجه را فاش نخواهند کرد."منبع دیگری افزود که کارخانجات کشور های CIS،عجله ای برای فروش جدید ندارند.

با این حال قیمت پیشنهادی مشتریان در سطح پایینی قرار داشت.

در ترکیه،خریداران تمایلی به پرداخت بالاتر از 370 دلار به ازای هر تن تحویل cfr نداشتند که این معادل 355 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه است.در این هفته برخی از مشتریان تونسی و اروپایی،تمایل خود را نسبت به بازار کشورهای CIS،نشان دادند.

منابع تونسی گفتند که 385-380 دلار به ازای هر تن تحویل cfr(حدود 360 دلار به ازای هر تن فوب،بسته به هزینه ی حمل و نقل)قیمت قابل قبولی است.

خبری از ثبت سفارش قابل توجهی در زمان انتشار مقاله،نیست.تمایل مشتریان آسیایی نسبت به بیلت کشورهای CIS،در این هفته کاهش یافت.تاجری اظهار داشت:"یکی از مشتریان ما در چین،محموله ای را به قیمت 395 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،از هند سفارش داده است،که در حال حاضر قیمت قابل قبولی به نظر می رسد.این قیمت تقریبا معادل قیمت خالص 360 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه می باشد.در کشورهای جنوب شرقی آسیا،مشتریان همچنین به دنبال محصولات کشور های CIS، به قیمت 400 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،بودند.براساس برآورد فعالان بازار،هزینه ی حمل و نقل از بنادر دریای سیاه به کشور های آسیای جنوب شرقی حدودا 40-35 دلار به ازای هر تن فوب می باشد.

محموله ای از بیلت 100*100 میلیمتری روسیه،به قیمت 420 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،به کنیا فروخته شده است که معادل 370 دلار به ازای هر تن فوب بعلاوه ی حاشیه ی سود بازرگان می باشد.این قیمت در ارزیابی  لحاظ نشده است زیرا ابعاد این محصولات،در حوزه ی fastmarket نیست.

روز جمعه،شاخص روزانه ی بیلت فولادی fastmarket در بازار صادراتی،فوب دریای سیاه کشورهای CIS،363 دلار به ازای هر تن،بود.که نسبت به روز قبل 2 دلار کاهش قیمت مشاهده می شود.فعالان بازار،انتظار رونق بیشتری را در هفته ی آینده،برای بازار بیلت کشور های CIS،دارند زیرا قیمت قراضه ی آهنی در ترکیه و قیمت سنگ آهن در چین،شاهد افزایش قیمت بوده است.

در 3 ژوئیه،شاخص روزانه ی قراضه ی فولادی آمریکایی،HMS 1812(80:20 mix)،تحویل cfr ترکیه، 261.12 دلار به ازای هر تن بود که 5.50 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

در روز جمعه،شاخص روزانه سنگ آهن 62 درصدی،تحویل cfr چینگ دائو،100.65 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به روز قبل 1.18 دلار افزایش قیمت مشاهده می شود.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو