بازار صادراتی محصولات فولادی تخت کشورهای مشترک المنافع(CIS)،در هفته ی منتهی به سه شنبه 30 ژوئن،به دلیل تقاضای پایین،تنزل کرده است.

در روز سه شنبه،تخمین هفتگی fastmarket،برای کلاف گرم صادراتی،فوب دریای سیاه،کشورهای CIS،400-415 دلار به ازای هر تن  بود که نسبت به قیمت هفته ی قبل 415-405 کاهش قیمت در رنج پایینی قیمت مشاهده می شود.

منابع گفتند که در حالیکه روسیه هیچ قیمتی را ارائه نداده است اما قیمت ها پیشنهادی اوکراین برای کلاف گرم ،430 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ترکیه گزارش شده است.شنیده های fastmarket حاکی از آن است که در خاورمیانه،تولید کنندگان روسی در حال محک بازار با قیمت 420-415 دلار به ازای هر تن فوب است،گرچه تاکنون سفارش جدیدی گزارش نشده است.

یکی از خریداران مصری اظهار داشت:"بازار داخلی پس از صدور حکم دولتی،مبنی بر تعیین تعرفه ی 10 درصدی بر روی تمام اجناس فولادی،در رکود کامل بسر می برد."

منبع دیگری از مصر می گوید:"مصر مقادیر زیادی فولاد را عمدتا در ماه مه خریداری کرد،زمانی که قیمت ها بسیار پایین بود و در محدوده ی 420-360 دلار قرار داشت.(قیمت برساس منطقه و زمان خرید)" "این محصولات،تازه در حال رسیدن هستند،بنابراین اکثر خرده فروش ها عجله ای برای پر کردن انبار های  خود ندارند و ترجیح میدهند که قیمت ها به همان سطح قبلی برگردند."

چندین منبع اظهار کردند که حداکثر قیمت قابل قبول برای کلاف گرم در مصر معادل 400 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه است.این منابع افزودند که ،پیشنهادات روسیه برای کلاف گرم،در آسیا،با قیمت 460 دلار به ازای هر تن ،ارسالی سپتامبر،از بنادر خاور دور روسیه،مجددا ظاهر شد.

تخمین قیمت fastmarketبرای پلیت سنگین صادراتی،50-8 میلیمتری،فوب دریای سیاه،کشورهای CIS،در تاریخ 30 ژوئن،پس آنکه هیچگونه فعالیتی در بازار صورت نگرفت،بدون تغییر ماند.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو