روز جمعه 15 ماه مه،قیمت کلاف گرم چین،به دلیل رونق در فعالیت های تجاری،افزایش بیشتری یافت.افزایش معاملات در بازار بورس آتی،بازرگانان را ترغیب به واردات بیشتری می نمود.

بازار داخلی:

شرق چین(شانگهای):3430-3450 یوان(483-486 دلار)به ازای هر تن،20-10 یوان افزایش مشاهده می شود.

شمال چین(تنگشان):3400 یوان به ازای هر تن،30 یوان افزایش به ازای هر تن افزایش یافته است.

تاجری در این باره گفت، بعد از ظهر روز جمعه،با رونق بسیار فعالیت های تجاری در طول روز،فروشندگان،کلاف گرم را به قیمت 3430 یوان به ازای هر تن عرضه نمودند.

وی افزود بخش زیر ساخت و ساخت و ساز،همچنان محور اصلی تقاضای کلاف گرم می باشد،هر چند به نظر می رسد که در صنایع ساخت لوازم خانگی نیز،روند بهبود و پیشرفت مشاهده شده است،زیرا میزان فروش به تولید کنندگان فعال در این صنعت،افزایش یافته است.

مقدار تقاضا در بخش صنعت خودرو همچنان ضعیف است.همه گیری کووید-19، که تولید کنندگان اصلی خودرو را مجبور کرد تا انواع مختلفی را از تعلیق فعالیت هایشان را اجرا نمایند.

این هفته در شانگهای،قیمت کلاف گرم 60-50 یوان افزایش یافت،در حالیکه قیمت ها در شمال حدودا 80 یوان افزایش داشتند.

صادرات

شاخص صادراتی fastmarket برای کلاف گرم فولادی،فوب بندر اصلی چین 416.55 دلار به ازای هر تن بود.که 0.23 دلار به ازای هر تن افزایش مشاهده می شود.

در طول روز،اکثرکارخانه های بزرگ،محصولات خود را با قیمت 430-420 دلار به ازای هر تن فوب،عرضه نمودند.تاجری از ژجیانگ اظهارکرد که فضای بسیار کمی برای مذاکره یا چانه زنی ،وجود دارد؛ دست آورد های قیمتی بازار داخلی،تمایل کارخانجات را به صادرات کاهش داده است(تضعیف کرده است). در مقابل فعالیت هایی وارداتی،ثابت مانده است.

تاجر دیگری از شانگهای گفت که وی شنیده است که اوایل هفته ی جاری، مقادیر 100000-70000 تن کلاف گرم نورد مجدد هندی،ارسالی ماه جولای،به قیمت 403-401 دلار به ازای هر تن تحویل cfr به چین فروخته شد.

حتی برخی از تاجران چینی اظهار کردند هندی ها، قیمت 412-405 دلار به ازای هر تن تحویل cfr چین را پیشنهاد کردند اما هیچ معامله ی تایید شده ای گزارش نشده است.

تاجر شانگهایی گفت:بیشتر واردات چین به دلیل تفاوت قیمت محصولات وارداتی با بازار آتی چین می باشد.وی همچنین گفت:برخی از بازرگانان،پس از 10 روز رشد پیاپی،فروش کوتاه مدت را در بازار معاملات آتی، آغاز نمودند.محموله بصورت فیزیکی نیز،برای پوشش میزان ریسک، تضمین شده است.

قیمت پیشنهادی وارداتی 405 دلار، به ازای هر تن تحویل cfr چین،منطقی توصیف شده است زیرا این قیمت ها در بازار معاملات آتی،پایین تر از سطح کنونی بودند.اما محصولات 412 دلاری،بالاتر از سطح متوسط بازار هستند،زیرا هم اکنون این قیمت،بالاتر از میزان قیمت کلاف گرم در بازار معاملات آتی  فعلی می باشد.

شایعات بازار:

تاجر دومی از شانگهای اظهار کرد :"علیرغم افزایش قیمت پیشنهادی در چین برای کلاف گرم وارداتی، رزرو محموله ها از هند،بسیار دشوار است،زیرا قیمت محصول عرضه شده در این کشور،به سطحی فراتر از سطح قابل قبول ما،افزایش یافته است.من دیروز،قیمت 405 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،را به یک کارخانه ی هندی ارائه کردم،اما کارخانه آنرا نپذیرفت و گفت به دنبال قیمت های بالاتر می باشد."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3365 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز پنجشنبه،21  یوان افزایش قیمت مشاهده می شود.

 ترجمه اختصاصی از آهن اینفو