براساس گفته ی منابع،قیمت کلاف گرم چین، در تاریخ 14 مه،روز پنجشنبه،به دلیل تقاضای ثابت و مداوم بخش زیرساخت،بالا رفت.

بازار داخلی:

·         شرق چین(شانگهای): 3420-3430 یوان (482-483 دلار)به ازای هر تن،30 یوان افزایش مشاهده می شود.

·         شمال چین(تنگشان):3390 یوان به ازای هر تن،40 یوان افزایش یافت.

منابع بازار از خوب و توانمند بودن فعالیت های تجاری در طول روز خبر دادند،زیرا به دلیل افزایش قیمت،خریداران پایین دست در تلاشند تا انبار های خود را مجددا پر نمایند.تاجری از تیانجین اظهار کرد:برخی ازتولید کنندگان پایین دست،بویژه تولید کنندگان لوازم خانگی و خودرو،حاشیه ی سودشان کم می باشد.( تفاوت ارزش فروش و هزینه های مستقیم تولید یک محصول).

براین اساس،افزایش اخیر قیمت کلاف گرم،موجب شده است که خریداران پایین دستی،از ترس اینکه در آینده مجبور شوند مواد اولیه ی خود را به قیمت بالاتری تهیه نمایند،نرخ خرید خود را افزایش دادند.لیکن تاجری از شانگهای اظهار داشت که در حالیکه حاشیه سود پایین،برای بسیاری از بخش های پایین دستی صدق می کند،حاشیه ی سود تولیدکنندگان لوله هنوز بالا به نظر می رسد. بهمین ترتیب تقاضای محصولات این گروه-که عمدتا محصولاتشان،در ساخت زیرساخت و ساختمان سازی استفاده می شود-رو به افزایش است.

براساس طرح پیشنهادی که توسط دولت محلی در تاریخ 7 مه منتشر شد،بعنوان نمونه شانگهای،متعهد به سرمایه گذاری بالغ بر 270 میلیارد یوان برای توسعه ی زیرساخت بین سالهای 2020 تا 2022 شده است.

به گفته ی این مقام اجرایی،آنها معمولا به توسعه ی فن آوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و داده های کلان(big data) اهمیت می دهند.

تاجران فعال در حوزه ی فولاد گفتند: شهر های سراسر کشور،در حال ساخت پارک های صنعتی و یا امکانات و تجهیزات  تحقیقاتی مشابه هستند تا سرانجام از این بخش بهره برداری نمایند.که این امر باعث افزایش تقاضای فولاد خواهد شد.

روز پنج شنبه یک مشاور داخلی فولاد گزارش داد که موجودی کلاف گرم در بازار های محلی کشور، بالغ بر 3.06 میلیون تن می باشد.که نسبت به هفته ی قبل 196700 تن کاهش یافته است و این مساله نشاندهنده ی تقاضای رو به رشد است.

صادرات:

شاخص صادراتی fastmarket برای کلاف گرم فولادی ،فوب بندر اصلی چین: 416.32 دلار به ازای هر تن بود که 7.20 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.بسیاری از بازرگانان به fastmarketگفتند با وجود اینکه در روز گذشته،تعداد معدودی از کارخانجات حاضر به پذیرش قیمت 410 دلاری به ازای هر تن،بودند،اما امروز،ترغیب کارخانه ها برای فروش محصول،به قیمتی کمتر از 420-415 دلار به ازای هر تن فوب امری مشکل می باشد.این مساله به دلیل تحولات و توسعه ی بازار داخلی در طول روز،رخ داده است.

سفارش های صورت پذیرفته در بازار داخلی برای کارخانجات کافی بودند،در نتیجه،این امر تمایل آنها را به بازار صادراتی،کاهش داد.به موازات افزایش قیمت صادراتی،به دلیل دستاوردهای بدست آمده در بازار بورس آتی و بازار محلی،تجار نیز،برای محصولات وارداتی قیمت های بالاتری را پیشنهاد دادند.

بازرگان دیگری از شانگهای گفت:در طول روز،مشتریان وی در چین،قیمت 403-402 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،را برای کلاف گرم وارداتی پیشنهاد دادند.در مقایسه با قیمت 400 دلاری 2-3 روز قبل،افزایش قیمت مشاهده می شود.

این تاجر افزود:اما فروشندگان هندی،قیمت پیشنهادی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند،در همین حال، فروشدگان روسی از موجودی بسیار پایین خبر می دهند.

شایعات بازار:

تاجری از ژجیانگ اظهار کرد :"فروشندگان هندی هم اکنون محصولات خود را به قیمت 420 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام،عرضه کردند.که نسبت به چند روز پیش،15 دلار افزایش مشاهده می شود.همچنین با توجه به اینکه سفارش های بزرگی را از چین دریافت کردند،در حال حاضر قصد اعلام  میزان موجودی خود را ندارند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز پنج شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3344 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز چهارشنبه،4  یوان افزایش قیمت مشاهده می شود.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو