در تاریخ 6 مه،روز چهارشنبه،قیمت کلاف کلاف گرم چین در بازار داخلی، روز اول کاری بعد از تعطیلات 5 روزه ی روز کارگر،افزایش یافت.در نتیجه احتمال می رود که واردات محصول افزایش یابد.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای): 3320-3340 یوان به ازای هر تن (470-473 دلار)،40-50 یوان افزایش قیمت مشاهده می شود

شمال چین(تنگشان):3310 یوان به ازای هر تن، 70-60 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است.

در طول روز،اکثر بازار های محلی،شاهد فعالیت تجاری زیادی بودند،این امر فروشندگان را به افزایش قیمت،ترغیب میکرد.تاجری از شانگهای اظهار داشت:افزایش خرید،ناشی از خرید بیشتر مصرف کنندگان  پایین دستی پس از تعطیلات 5 روزه می باشد.

یک تاجر از تیانجین گفت: تقاضای پایین دست در چین،به دلیل فعالیت های ساخت و ساز،عمدتا پایدار بود،گرچه سطح موجودی هنوز بالا می باشد.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket،فوب بندر اصلی چین،405.30 دلار به ازای هر تن می باشد که 0.58 دلار کاهش به ازای هر تن مشاهده می شود.

تاجر دیگری از شانگهای،به fastmarket گفت،که یک شرکت واسطه در شرق چین،در حال مذاکره با فروشندگان هندی برای خرید کلاف گرم به قیمت 385 دلار به ازای هر تن تحویل cfr هستند. در حالیکه وی از مقدار کلاف گرم معامله شده اطلاعی ندارد،افزود که احتمالا کلاف گرم نورد مجدد،ارسالی ماه ژوئن،مورد معامله قرار میگیرد.

تاجر دیگر از شانگهای نیز خاطر نشان کرد:قبل از تعطیلات روز کارگر،معاملاتی با قیمت مشابه صورت پذیرفت.

این تاجر افزود که خریداران چینی،کمی قبل از تعطیلات روز کارگر، خواهان خرید کلاف گرم از ژاپن به قیمت 385 دلار به ازای هر تن تحویل cfr بودند،جزئیات دیگری در دسترس نبود.

چندین منبع گفتند که احتمال می دهند در صورت افزایش قیمت داخلی،خریداران چینی،کلاف گرم بیشتری را از کشور های دیگر وارد کنند.آنها انتظار دارند کشورهایی نظیر هند، که تحت تاثیر همه گیری کویید-19 هستند،محصولات خود را با قیمت کمتری عرضه نمایند.

شایعات بازار

بازرگانی از شانگهای گفت:"من شنیده ام که خریداران ویتنامی برای خرید کلاف گرم هند،مقادیر کمتری را پیشنهاد می دهند.معتقدم این امر به دلیل رکود تقاضا در کشور هند می باشد.چین یکی از معدود بازارهایی است که تقاضای ثابت،برای کلاف گرم دارد."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز چهارشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3248 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به تاریخ 30 آوریل،37 یوان افزایش قیمت مشاهده می شود.

 

تحلیل اختصاصی از آهن اینفو