اواخر ماه آوریل،به دلیل ارائه ی قیمت پیشنهادی کمتر،توسط مشتری و عرضه کننده،بیلت و اسلب صادراتی ایران،کاهش بیشتری یافت.

بیلت صادراتی ایران،به قیمت 345 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوب،عرضه شد،در مقایسه با قیمت 355-350 دلاری به ازای هر تن فوب، هفته ی گذشته.

این در حالی است که حتی با احتساب تخفیف،فعالان بازار اذعان داشتند که چنین قیمتی،بالا می باشد.قیمت پیشنهادی مشتریان چینی،365-360 دلار به ازای هر تن تحویل cfr بود،که به استثنای هزینه های حمل و هزینه های اضافه،معادل 335-330 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران می باشد.

بازار جنوب شرق آسیا،که پیش از این،یکی ازاصلی ترین بازارهای فروش محصولات نیمه تمام ایرانی به حساب می آمد،به دلیل شیوع ویروس کووید-19،و اقدامات کنترلی دولت،جهت مهار ویروس،کساد بود.

در روز چهارشنبه 29 آوریل،تخمین قیمت هفتگی fastmarket،برای بیلت صادراتی ،فوب بنادر ایران،345-335 دلار به ازای هر تن می باشد،در حالیکه قیمت هفته ی پیش 350-345 دلار به ازای هر تن فوب بود.همچنین در همین روز،اسلب به قیمت 325 دلار به ازای هر تن فوب،عرضه شد،در مقایسه با قیمت 330-325 دلاری هفته ی قبل.

از زمان انتشار این موضوع،خبری از سفارش جدیدی شنیده نشده است،مشتریان معتقدند که قیمت های فعلی بسیار بالا هستند.آنها قیمت پیشنهادی خود را به  315 دلار به ازای هر تن فوب،کاهش دادند.

یک بازرگان اظهار کرد:"هم اکنون شاهد رقابت سخت تری می باشیم،تولید کنندگان برزیلی و هندی،بازار چین را هدف قرار داده اند،زیرا در حال حاضر بازار جنوب شرق آسیا و ایالات متحده در رکود به سر می برد."

در تاریخ 29 آوریل،تخمین قیمت هفتگی fastmarket برای اسلب صادراتی ،فوب بنادر ایران،325-315 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به قیمت 330-325 دلاری هفته ی قبل،کاهش قیمت مشاهده می شود.

 

ترجمه اختصاصی آهن اینفو