در تاریخ 30 آوریل روز پنجشنبه،قیمت کلاف گرم در بازار داخلی چین،افزایش یافت.زیرا تمایل به بازار افزایش یافته و فعالیت های تولیدی این کشور،روند رو به رشد خود را در ماه آوریل ادامه می دهند.

بازار داخلی

شرق چین(شانگهای):3270-3300 یوان (462-466 دلار)به ازای هر تن،افزایش 20 یوانی مشاهده می شود.

شمال چین(تنگشان): 3240-3250 یوان به ازای هر تن،10 یوان افزایش یافته است.

یک تاجر از شانگهای اظهار کرد:صبح روز پنجشنبه ،در شانگهای،به دلیل افزایش بازار آتی بورس، قیمت کلاف گرم از 3270 یوان به 3300 یوان به ازای هر تن،رسید. با این وجود اکثر معاملات ،به قیمت 3280 یوان به ازای هر تن،صورت گرفت.وی معتقد است که گرایش نسبت به بازار،بعد از انتشار شاخص مدیران خرید (PMI)فولاد کشور در ماه آوریل،بهبود یافت،این شاخص نسبت به ماه قبل شاهد افزایش 3.7 امتیاز بود که مجموعا به 45.9 رسید.

اتحادیه لاجستیک و خرید چین(CFLP)-که معمولا این شاخص را منتشر میکند-اعلام کرد که با وجود مازاد عرضه، به لطف بهبود تقاضا،تولید کنندکان چینی مراحل کار خود را پیش بردند.

 روز پنجشنبه،یک مشاور داخلی فولاد گزارش داد که بازار های محلی چین،حدود 3.33 میلیون تن، موجودی دارند،که این مقدار نسبت به  هفته ی قبل 156000تن کاهش یافته است.فعالان بازار گفتند که،باوجود اینکه سطح موجودی همچنان بالا می باشد، اما کاهش موجودی رخ داده،اعتبار نمره و امتیاز CFLP، در مورد بهبود تقاضا را نشان میدهد.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم فولادی،فوب بنادر چین،405.88 دلار به ازای هر تن می باشد،افزایش 3.04 دلاری نسبت به روز قبل مشاهده می شود.بازار صادراتی کلاف گرم چین،به دلیل تعطیلات ویتنام،در طول روز راکد بود.

بازرگان دیگری از شانگهای اظهار کرد:اوایل هفته ی جاری،خریداران ویتنامی،برای کلاف گرم گرید SS400 ،قیمت 390 دلار به ازای هر تن تحویل cfr را پیشنهاد دادند،که نسبت به هفته ی گذشته،10 دلار کاهش یافته است.

یک منبع خبری در کارخانه ای در شرق چین گفت که وی و همکارانش پس ازاینکه از قیمت های پیشنهادی پایین خریداران،مطلع شدند،دیگر علاقه ی چندانی به صادرات از خود نشان نمی دهند.وی افزود که کمترین قیمت قابل قبول کارخانه ها،410 دلار به ازای هر تن فوب می باشد.

منبع دیگری از شرق چین ادعا کرد که آنها در طول این هفته،مقادیر بسیار کمی،کلاف گرم را با قیمت 420-400 دلار به ازای هر تن فوب صادر کرده اند.وی افزود اکثر این معاملات با قیمت پایین تر محدوده ی قیمت،صورت پذیرفتند.اکثر بازرگانان معتقدند که حداقل قیمت قابل قبول توسط  اکثر کارخانه،405 دلار به ازای هر تن فوب می باشد.

شایعات بازار

منبع خبری سوم گفت:"هفته ی قبل،چند صد تن کلاف گرم ارسالی ماه ژوئن را،حدود 395 دلار به ازای هر تن فوب فروختیم،اما دیگر محصولات خود را با چنین قیمت پایینی عرضه نخواهیم کرد،زیرا فعلا پیشنهاد قیمت کلاف گرم ارسالی ماه جولای را آغاز کرده ایم و درحال حاضر،عجله ای برای معاملات ماه های بعد نداریم."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز پنجشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3211 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز چهار شنبه، 52 یوان به ازای هر تن افزایش، مشاهده می شود.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو