پاکستان دوباره خرید محصولات چینی را آغاز می کند.

در روز دوشنبه 27 آوریل،قیمت کلاف گرم چین در بازار داخلی،با وجود ضرر و زیان در بازار بورس آتی،افزایش یافت.همچنین برای صادرکنندگان،خوشبینی نسبت به بازار ایجاد شد زیرا خریداران پاکستانی مجددا خریدهای خود را از چین آغاز کردند.

بازار داخلی

·        شرق چین(شانگهای): 3300-3310 یوان ( 466-467دلار)به ازای هر تن ،20-10 یوان افزایش مشاهده می شود.

·        شمال چین(تانگشان): 3240 یوان به ازای هر تن،10 یوان افزایش یافته است.

منابع اظهار داشتند که پس از اینکه در طول روز افزایش قیمت رخ داد،داد و ستد در سراسر کشور کاهش یافت.

یکی از بازرگانان این کشور گفت:در حالیکه در شانگهای،فروشندگان روز خود را با قیمت 3310 یوان به ازای هر تن شروع کردند،مجبور شدند قیمت را به 3300 یوان کاهش دهند زیرا گرایش نسبت به بازار،به دلیل کاهش قیمت در بازار بورس معاملات آتی، تضعیف شد.

صادرات

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket فوب بندر اصلی چین : 403.83 دلار به ازای هر تن بود که 0.28 دلار افزایش قیمت مشاهده می شود.

این هفته کارخانه ای در شمال چین،کلاف گرم پیشنهادی خود را به قیمت 420 دلار به ازای هر تن فوب افزایش داد.

یک تاجر ژجیانگی گفت:وی شنیده است که یک کارخانه،مقادیر کمی از محصولات خود را به قیمت 405-400 دلار به ازای هر تن فوب به کره جنوبی فروخته است.ضمنا بسیاری از صادرکنندگان پس از اینکه خریداران پاکستانی مقادیر کمی از محموله های کلاف گرم ارسالی ماه مه-ژوئن را تقریبا به قیمت 400دلار،خریداری نمودند،ابراز خوشبینی کردند.

بازرگان دیگری از شانگهای گفت:این موضوع نشاندهده ی این است که تعداد زیادی از فعالان بازار در سراسر دنیا انتظار دارند تاثیرات منفی همه گیری کووید-19 کاهش یابد،زیرا این امر منجر به افزایش تقاضا برای فولاد چین می شود.

یک تاجر پکنی در مورد واردات 150000-100000 تن کلاف گرم گرید نورد مجدد،از کشور هند در هفته ی گذشته،به fastmarket گفت که این معامله به قیمت 395 دلار به ازای هر تن تحویل cfr چین،انجام شد.وی در مورد زمان ارسال محموله مطمئن نبود.

اکثر منابع نسبت به این معامله ابراز تردید کردند،زیرا این قیمت معادل 3360-3350 یوان به ازای هر تن می باشد،که این قیمت حدود 30-20 یوان از قیمت فعلی کلاف گرم گرید نورد مجدد بازار داخلی،در شرق چین،بالاتر است.

تاجر ژجیانگی گفت که امکان دارد کیفیت محصولات این محموله بالاتر باشد یا فقط محدود به جنوب چین باشد زیرا در جنوب چین قیمت کلاف گرم بالاتر از شرق و شمال چین است.

شایعات بازار

تاجری از تیانچین اظهار کرد:"از سر گیری واردات از چین،توسط پاکستان خبر خوبی است.زیرا تجارت جهانی فولاد از زمان آغاز شیوع کووید-19 ،دچار رکود شده بود."

بازار بورس معاملات آتی شانگهای

در روز دوشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3171 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز جمعه، 16 یوان به ازای هر تن کاهش مشاهده می شود.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو