در روز پنجشنبه 23 آوریل،قیمت کلاف گرم چین، با وجود سقوط معاملات آتی بورس، ثابت ماند.برخی از صادرکنندگان،به دلیل گزارشات حاکی از تسهیل قرنطینه در ویتنام،نسبت به چشم انداز صادراتی در خارج از کشور خوشبین تر شده اند.

بازار داخلی

·         شرق چین(شانگهای): قیمت کلاف گرم،3320-3300 یوان (466-469دلار) به ازای هر تن بود،10یوان به ازای هر تن کاهش یافت.

·         شمال چین(تنگشان): 3240 یوان به ازای هر تن،بدون تغییر ماند.

در شانگهای،فروشندگان روز خود را با قیمتی در حدود 3320 یوان به ازای هر تن،آغاز کردند.اما در بعد از ظهر،به دلیل کاهش گرایش به بازار به خاطر سقوط بازار آتی بورس،مجبور شدند که قیمت را به 3300 یوان به ازای هر تن کاهش دهند.

یک تاجر از تیانجین اظهار کرد: فعالیت های تجاری در سراسر کشور نسبت به دیروز،کاهش یافته است.

برخی منابع معتقدند که احتمالا،در کوتاه مدت، قیمت ثابت خواهد ماند.هرچند سطح موجودی در کارخانه ها بالا می باشد، اما بطور پیوسته در حال کاهش است.یک مشاوره ی داخلی فولاد گزارش داد که سطح موجودی کلاف گرم،در بازار های محلی چین،3.48 میلیون تن بود که نسبت به هفته ی قبل 206300 تن کاهش یافته است.

بازار صادراتی

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket،فوب بندر اصلی چین:406.18 دلار به ازای هر تن بود،0.44 دلار به ازای هر تن کاهش مشاهده می شود.

بخش صادراتی ،به دلیل قیمت پیشنهادی پایین از سمت خریداران ویتنامی، همچنان راکد است.قیمت پیشنهادی آنها برای خرید کلاف گرم SS400،حدود 405-400 دلار به ازای هر تن تحویل cfr است،یعنی معادل 395-390 دلار به ازای هر تن فوب چین.

تاجر دیگری از شانگهای گفت، وی شنیده است خریداران کره ی جنوبی حاضر نیستند بالاتر از به 400 دلار به ازای هر تن تحویل cfrرا پرداخت نمایند. این قیمت معادل 390 دلار به ازای هر تن فوب چین است.

بازرگانان اظهار داشتند که در حال حاضر،انجام هر معامله ای برای صادرات کلاف گرم،با قیمتی پایین تر از 405 دلار به ازای هر تن،تقریبا غیر ممکن است.

یک منبع در شانگانگ اعلام کرد که در این هفته،آنها کلاف گرم خود را به قیمت 420-415 دلار،به ازای هر تن فوب،عرضه می کنند.در حال حاضر اکثر قیمت های پیشنهادی از سمت فروشندگان،در این رنج می باشد.اما برخی از منابع،پس از اطلاع از برنامه و طرح دولت ویتنام،مبنی بر تسهیل قرنطینه،نسبت به بهبود تقاضا خوشبین تر شده اند.

در روز چهارشنبه،این کشور اعلام کرد به دلیل اینکه شرایط کنترل شده به نظر میرسد،محدودیت های عبور و مرور  در سرار کشور را رفع می نماید. البته محدودیت های برخی از مناطق هنوز پابرجاست. در طول هفت روز در این کشور ،هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کووید-19 را گزارش نشده است.

اکثر بنادر جنوب شرق آسیا،همچنان تحت شرایط قرنطینه می باشند.

شایعات بازار

یک بازرگان مستقر در پکن گفت :"خبر های خوب از ویتنام ،سبب امیدواری شده است.الان تعداد بیشتری از مردم معتقدند که همه گیری ویروس موقتی است،بنابراین میتوان میزان تقاضای بیشتری را در سطح جهانی،پیشبینی کرد.این امر فرصت های صادراتی برای چین ایجاد می نماید."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز پنج شنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه اکتبر، به قیمت 3173 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز چهار شنبه، 38 یوان به ازای هر تن کاهش مشاهده می شود.

 

 

 

ترجمه اختصاصی آهن اینفو