در طول هفته ی منتهی به سه شنبه 3مارچ،قیمت صادراتی کلاف سرد و گالوانیزه ی گرم چین،به دلیل بی ثباتی بازار در چین،اندکی کاهش یافت.فعالان در بازار فولاد،به دو دسته با دو چشم انداز متفاوت تقسیم شدند.برخی از آنها در مورد افزایش فعالیت ها در بخش پایین دست،خوشبین هستند؛درحالیکه گروه دیگر نگران سطح بالای موجودی می باشند.

کلاف سرد

در روز سه شنبه 3 مارس،تخمین هفتگی fastmatket،برای کلاف سرد صادراتی،فوب چین 515-505 دلار به ازای هر تن بود.که نسبت به قیمت 515-510 دلاری در تاریخ 25 فوریه،5 دلار کاهش پیدا کرده است.

در طول هفته سفارش دو محموله کلاف سرد چین،به قیمت 515-505 دلار به ازای هر تن فوب چین،ثبت شد.یکی از از محموله ها شامل 10000 تن ارسالی ماه مه بود که به خریداری از آمریکای جنوبی فروخته شد.

در روز دوشنبه،شرکت آهن و فولاد بنشی،واقع در لیائونینگ،پیشنهاد 535 دلاری به ازای هر تن فوب را برای محموله ی کلاف سرد ارسالی ماه مه،عرضه کرد.که از هفته ی گذشته قیمتش بدون تغییر ماند.فعالان در بازار نسبت به دورنمای قیمت کلاف سرد در چین،نا مطمئن بودند.

تاجری از شانگهای اظهار کرد:"پایه و اساس بازار از قیمت های فعلی پشتیبانی نمیکند زیرا تقاضای بازار داخلی از سمت  پایین دست،هنوز بهبود نیافته است،که قاعدتا می بایست منجر به کاهش قیمت شود."

تاجری از ژجیانگ گفت که هنوز مشخص نیست که قیمت های صادراتی چگونه تغییر خواهند کرد زیرا اخیرا،علیرغم سطح بالای موجودی در داخل کشور،قیمت های داخلی افزایش یافته است.

تخمین قیمت هفتگی Fastmarket برای کلاف سرد شرق چین،4230-4140 یوان(591-604دلار) بود که در 28 فوریه تحویل داده شد،که نسبت به قیمت 4210-4140 یوانی در تاریخ 21 فوریه،افزایش قیمت 20 یوانی مشاهده می شود.

گالوانیزه ی گرم

در روز سه شنبه،تخمین قیمت هفتگی Fastmarket برای گالوانیزه ی گرم 1 میلیمتری صادراتی،فوب چین،560-555 دلار به ازای هر تن بود؛که نسبت به قیمت 570-565 دلاری در تاریخ 25 فوریه،10 دلار کاهش مشاهده می شود.

روز دوشنبه،شرکت آهن و فولاد بنشی، ،گالوانیزه ی گرم با پوشش 140 گرم روی و بدون گل،که در ماه مه تحویل داده می شود را،به قیمت 600 دلار به ازای هر تن فوب،پیشنهاد داد. که نسبت به هفته ی گذشته بدون تغییر مانده است.این پیشنهاد معادل 585 دلار به ازای هر تن فوب برای گالوانیزه ی گرم با پوشش 120 گرم روی است.یکی از کارخانه های بزرگ  در شمال چین،این محصول  را به قیمت 575-570 دلار به ازای هر تن فوب،عرضه کرده است.درحالیکه مابقی پیشنهادات در حدود 575-565 دلار به ازای هر تن فوب می باشد.منابع بازار تخمین زده اند  که 560-555 دلار به ازای هر تن فوب برای این محصول،قیمت مناسبی است.

تاجر دیگری از هانگژو  گفت:"خریداران همچنان در حاشیه منتظر روند قیمتی واضح تری هستند؛زیرا  فعالیت های تجاری در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا مختل شده است."

یازرگانی از تیانجین تصریح کرد که انتظار دارد قیمت محصولات فولادی تخت مانند کلاف سرد و گالونیزه ی گرم نوسانات جزئی داشته باشد.زیرا پیشبینی میشود با از سرگیری فعالیت های تجاری،خریداران بیشتری  وجود داشته باشد و تقاضا بهبود پیدا کند.

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو