در طول هفته ی منتهی به دوشنبه 2 مارس،بازار صادراتی برای صادرکنندگان فولاد تخت کشور های CIS،راکد بود،زیرا عرضه کنندگان،قادر به عرضه ی حجم محدودی برای صادرات، بودند.

 روز دوشنبه،تخمین قیمت هفتگی fastmarket برای کلاف گرم صادراتی،فوب دریای سیاه،کشورهای مشترک المنافع(CIS)475-465 دلار به ازای هر تن بود که در هفته، بدون تغییر ماند.

خریداری از خاورمیانه-آفریقای شمالی به fastmarket گفت:"کارخانه ی فولاد و آهن ماگنیتوگورسک(MMK) اعلام کرد که تا ماه سپتامبر، به دلیل تعلیق فعالیت ها برای تعمیر و نگهداری کارخانه،در بازار صادراتی کلاف گرم هیچگونه فعالیتی نخواهد داشت.کارخانه ی فولاد و آهن نوولیپتسک استیل،مقداری کلاف سرد را عرضه نموده،اما به دلیل اینکه کلاف گرم را در بازار داخلی به فروش رسانیده و سفارشات مربوط به آن ثبت شده است،این محصول کاملا ناموجود است و تمام شده است."

منابع دیگری گزارش دادند که خریداران در ترکیه و در منطقه ی منا(عربستان سعودی)،به دنبال تامین کنندگان جایگزین هستند،زیرا هیچ کلاف گرمی از صادرکنندگان روسی در دسترس نیست.آخرین پیشنهاد ارائه شده برای کلاف گرم روسیه به قیمت 480-475 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه بود.

در همین حال، قیمت پیشنهادی برای کلاف گرم اوکراین،براساس مقصد و تولید کننده،475-465 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه ،گزارش شده است.در تاریخ 2 مارس،تخمین قیمت هفتگی fastmarket برای کلاف سرد،فوب دریای سیاه کشور های CIS ،535-545 دلار به ازای هر تن ثابت ماند.این ثبات در قیمت،به این دلیل بود،که هیچگونه فعالیت تجاری گزارش نشده است.

در روز دوشنبه،تخمین قیمت هفتگی برای پلیت سنگین،b-50mm،در بازار صادراتی،فوب دریای سیاه کشور های CIS،550-555 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به قیمت 560-555 دلاری هفته ی قبل،5 دلار کاهش یافته است.

پلیت روسیه،به مبلغ 560-555 دلار به ازای هر تن فوب عرضه شده که نسبت به آخرین قیمت های پیشنهادی در ماه فوریه،10-5 دلار کاهش مشاهده می شود.اما سطح قیمت قابل قبول برای خریداران بالاتر از 550 دلار به ازای هر تن فوب نیست.

 

 

تحلیل اختصاصی از آهن اینفو