افراد فعال در بازار کلاف گرم چین،برای سقوط احتمالی قیمت به دلیل افزایش موجودی،هوشیار هستند.آنها،با وجود افزایش قیمت در دوشنبه 2 مارس، محتاطانه عمل می نمایند.

بازار داخلی

·        شرق چین(شانگهای):3480-3510 یوان(498-502 دلار) به ازای هر تن،10یوان به ازای هر تن افزایش یافت.

·        شمال چین(تنگشان):3260-3280 یوان به ازای هر تن،30-20 یوان افزایش یافت.

در روز دوشنبه،قیمت  در بازار داخلی در پی سود حاصله از معاملات آتی،افزایش یافت.فروشندگان شانگهایی،در صبحگاه،با 3480یوان،شروع به کار کردند،اما طولی نکشید که به دلیل معاملات بیشتر،قیمت، به 3510 یوان به ازای هر تن افزایش یافت.نسبت به هفته ی پیش،رونق در معاملات مشاهده می شود.

یک منبع اظهار کرد: قیمت در شمال،افزایش بیشتری داشت.در شمال کارخانه ها به دلیل اینکه در هفته ی پیش،سود قابل توجهی رااز دست دادند(برای کاهش موجودی)،برای افزایش قیمت تحت فشار بودند.

صادرات

·        شاخص صادراتی fastmarket برای کلاف گرم صادراتی،فوب بندر اصلی چین: 461.17 دلار به ازای هر تن بود که 2.51 دلار کاهش یافته است.

شرککت فولاد و آهن بنشی،واقع در شمال چین،در این هفته محصولات خو را به قیمت 490 دلار به ازای هر تن فوب عرضه کرده است.نسبت به هفته ی قبلی قیمت بدون تغییر مانده است.اما اکثر تاجران معتقدند قیمت 465-460 دلاری به ازای هر تن فوب،دست یافتنی است.

یک منبع خبری واقع در کارخانه ای در شرق چین به fastmarket گفته است که آنها در این هفته 460 دلار به ازای هر تن فوب را بعنوان پایین ترین سطح قیمت خواهند پذیرفت.اگرچه این شرکت هنوز پیشنهادات رسمی خود را منتشر نکرده است.در همین حین،کارخانه ی دیگری در شرق چین،کلاف گرم گرید SAE1006  خود را به قیمت 465 دلار به ازای هر تن فوب عرضه کرده است-قیمت کلاف گرم با درجه ی SAE،معمولا 10-5 دلار بالاتر از کالاهایی با گرید معمولی است.این اطلاعات توسط منابع بازار تایید نشده اند.

تاجر تایوانی معتقد است که کارخانه های چینی،به دلیل فشار ناشی از افزایش موجودی، مجبور به پذیرش قیمت های کمتر در کوتاه مدت،خواهند بود.

شایعات بازار

بازرگانی از شانگهای اظهار کرد:"باید ببینیم فردا،زمانیکه کارخانه ها قیمت های خود را به روز رسانی می کنند،چه اتفاقی خواهد افتاد.من شخصا معتقدم با افت قیمت مواجه می شویم،زیرا شنیده ام تعداد معدودی از تولید کنندگان کلاف گرم،در طول چندین هفته ی گذشته،تولیدات خود را به دلیل عدم رونق بازار،کاهش داده اند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز دوشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه مه، به قیمت 3469 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز جمعه، 112 یوان به ازای هر تن افزایش یافت.

قیمت معاملات آتی بعلاوه ی دیگر کالا های سودمند افزایش یافت،و به دلیل خبر رشد سرمایه گذاری در زیرساخت ها،گرایش بیشتری نسبت به بازار بوجود آمد.چندین رسانه ی داخلی گزارش دادند که 11 استان چین،برنامه های خود را برای سرمایه گذاری برروی زیرساخت،اعلام نموده است. مجموع سرمایه گذاری در حدود 30 تریلیون یوان می باشد.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو