در روز چهارشنبه 26 فوریه،رکود در فعالیت های تجاری بازار داخلی،قیمت کلاف گرم را تحت فشار قرار داد.هرچند صادرکنندگان بر قیمت بالای پیشنهادی خود،پایبند بودند.

بازار داخلی :

 

  • شرق چین(شانگهای):

3560-3570 یوان(506-507دلار) به ازای هر تن،بدون تغییر

  • شمال چین(تنگشان):

3300-3320 یوان به ازای هر تن،30یوان کاهش.

بازرگانان در شانگهای گزارش دادند که خرید ها بعد از تغییر در قیمت که روز قبل اتفاق افتاده ،کاهش یافته است.

قیمت کلاف گرم در بازار محلی شانگهای در روز چهارشنبه بدون تغییر بود.تاجری در شانگهای این موضوع را به خوشبینی ناشی از افزایش معاملات آتی در بعد از ظهر چهارشنبه نسبت داد.گرچه بیشترین معامله ی انجام شده در طول روز،به قیمت کمتر ختم شد.اما دلیل کاهش قیمت معاملات در شمال چین،افزایش سطح موجودی کارخانه و در نتیجه عرضه ی محصول به قیمت پایین تر بود.تجار همچنان،کمبود نقدینگی را به عنوان عاملی برای کاهش خرید می دانند.

صادرات:

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket فوب بندر اصلی چین:467.26 دلار به ازای هر تن بود که 2.26 دلار افزایش قیمت مشاهده می شود.

باوجود کاهش فعالیت های تجاری در بازارداخلی،تولیدکنندگان فولاد در طول روز،قیمت پیشنهادی محصولات صادراتی خود را بالا نگه داشتند. حتی برخی از آنها،قیمت را بالا بردند.

تجار انتظار داشتند که به ازای هر تن فوب،حداقل 470 دلار دریافت کنند.در مقایسه با قیمت 465 دلاری اوایل هفته.

این امر به این دلیل است که کارخانه ها برای صادرات عجله ای ندارند،و در طی دو هفته ی گذشته،سفارشات بسیاری را به قیمت 465-450 دلار به ازای هر تن فوب،ثبت کرده اند.

معاملات در طول روز کم و پراکنده بود و خریداران حاضر نبودند که قیمت های بالا تر را قبول نمایند.

بازرگانی از ژجیانگ گفت که در روز سه شنبه،مشتریان خارجی وی،قیمت تقریبی 450 دلار به ازای هر تن فوب را،پیشنهاد داده اند.

شایعات بازار

بازرگان دیگری از شانگهای اظهار کرد:"فعالان بازار در کوتاه مدت،روند نزولی را نسبت به قیمت در پیش گرفتند.من معتقدم که برخی از آنها در انتظار کاهش قیمت عرضه شده توسط کارخانه ها هستند."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز چهارشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه مه، به قیمت 3461 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز سه شنبه 39 یوان به ازای هر تن کاهش یافت.

 

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو