در تاریخ 21 فوریه،قیمت کلاف گرم چین،به ویژه در شمال،افزایش یافت.و همین امر باعث شد که صادرکنندگان،قیمت های پیشنهادی خود را به مقدار قابل توجهی ،افزایش دهند.

بازار داخلی

·        شرق چین(شانگهای): 3500-3520 یوان (499-501 دلار) به ازای هر تن،10 یوان افزایش به ازای هر تن.

·        شمال چین (تنگشان):3350-3380 یوان به ازای هر تن،80یون افزایش به ازای هر تن.

قیمت و فعالیت های تجاری در شانگهای،روز به روز افزایش می یابد.اما تاجری از این شهر اظهار کرده است که :فروش در شرکتی که او در آن مشغول به کار است،هنوز نصف سطح فروش قبل از شیوع ویروس کرونا است.

این ویروس بالا 75000 نفر را مبتلا کرده است و منجر به مرگ بالای 2000 نفر در چین شده است.گرچه به نظر میرسد در روزهای اخیر ،میزان ابتلا به این ویروس رو به کاهش است.

تاجری در شانگهای می گوید:فعالیت های بازرگانی در منطقه ی شمالی بیشتر از منطقه ی شرقی بود و همین امر موجب افزایش قیمت ها در طول روز شد.وی دلیل این امر را تمایل خریداران به کلاف گرم تولید شده در منطقه ی شمالی به دلیل ارزانتر بودن آن ،می داند.(وی دلیل این امر را تمایل خریداران پایین دست به خرید از شمال می داند زیرا کلاف گرم شمال چین نسبت به شرق چین ارزانتر است.)پس از آنکه رسانه های محلی از افزایش میزان بازگشت به سر کار،خبر دادند،خوشبینی نسبت به بازار نیز افزایش یافت.

در مجموع 3.47 میلیون کارگر شاغل در صنایع اصلی در استان جیانگ سو درشرق چین(که شامل 56 درصد از کل می باشد)به سرکار خود بازگشته اند.بطور مشابه در استان همسایه آن هوئی،40.4 %از نیروی کار صنعتی،مجددا کار خود را آغاز کرده اند.استان های دیگر مانند گواندونگ،هبی و هونان نیز،در این زمینه آمار خوبی داشته است.

قیمت کلاف گرم دراین هفته در شانگهای،40 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است در حالیکه قیمت ها در تنگشان 150-120 یوان به ازای هر تن بالا رفته است.

صادرات:

شاخص صادراتی کلاف گرم،فوب بندر اصلی چین : 465.36 دلار به ازای هر تن است.1.36 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

تاجری از شانگهای گفت که وی شنیده است،که شرکت فولاد و آهن بنشی در شمال چین،کلاف گرم خود را به قیمت پایه ی 465 دلار به ازای هر تن فوب صادر کرده است،با این حال او از جزئیات بیشتری خبر نداشت.در مقایسه با قیمت 455-450 دلاری روز پنجشنبه،که اعتقاد براین بود که پایین ترین قیمت قابل قبول برای شرکت فولاد و آهن بنشی می باشد. بازرگانی اظهار کرد که ،بعد از افزایش مجدد قیمت داخلی،دستیابی به محصولات چینی،با قیمتی پایین تر از 465 دلار،تقریبا غیرممکن است.

منبعی از شرکت آهن و فولاد تنگشان گفت که پایین ترین قیمت قابل قبول این کارخانه،470 دلار به ازای هر تن فوب می باشد.درحالیکه منبعی در شرکت فولاد و آهن شاندونگ،گفت این کارخانه تنها سفارشات 485 دلاری به ازای هر تن فوب را می گیرد.

چندین منبع کارخانه ای گفتند که باوجود بالا بودن موجودی آنها،به دلیل دستیابی به سود های قابل توجه در بازار داخلی،این کارخانه ها همچنان قیمت های پیشنهادی خود را بالا نگه میدارند.

شایعات بازار:

تاجری از شمال چین اظهار کرد :"گرایش بازار بصورت قابل توجهی تغییر کرده است.و معتقدم که بدترین حالت به پایان رسیده است،زیرا روز های آینده تعداد بیشتری از مردم به سرکار خود بازمیگردند.امیدوارم شرکت ما به زودی موجودی خود را کاهش دهد،زیرا این مقدار نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا،دوبرابر شده است."

بازار بورس آتی شانگهای

در روز جمعه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم،معاملات آتی ماه مه، به قیمت 3484 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز  پنج شنبه  29  یوان به ازای هر تن افزایش  یافت.

ترجمه اختصاصی آهن اینفو