منابع به fastmarket گفتند که قیمت شمش صادراتی ایران، در طی هفته ی گذشته، افزایش یافته است و این امر به دلیل تقاضای زیاد در بازار داخلی رخ داده است.

بازرگانی اظهار کرد : "بازار داخلی ایران داغ داغ است و قیمت بالاتر است، بنابراین در حال حاضرکارخانه ها، تمایلی به دنبال کردن قیمت های بین المللی ندارند."

منابع گفتند که چندین محموله شمش ایرانی برای ارسال در پایان ماه مارس و اوایل آوریل،به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) و جنوب شرقی آسیا،به قیمت 393-386 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران ، فروخته شد.

در تاریخ 19 فوریه، تخمین قیمت هفتگی fastmarket برای شمش فولادی صادراتی،فوب بنادر ایران،393-385 دلار به ازای هر تن بود، که نسبت به بالاترین قیمت 3 دلار افزایش یافته است.

منابع اظهار کردند محموله های ارسالی مال مارس،با حداقل قیمت 385 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران، برای مشتریان در دسترس می باشد. همچنین گفته شده که منابع آماده ی ارسال، به قیمت 400 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران عرضه شده است.

در همین حال قیمت های ارائه شده توسط ایران، 15-5 دلار کاهش یافته و به 385 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران رسیده، که این امر به دلیل عدم تمایل مشتری رخ داده است.

منابع گفتند که در چین، که یکی از اصلی ترین بازار های فروش شمش فولادی ایرانی است، در نیمه ی دوم سال 2019، تقاضایی برای محصولات وارداتی دیده نشده است.

یک منبع از طرف تولید کننده گفته است :"در حال حاضر هیچ تمایلی از طرف چین،برای خرید اسلب از ایران وجود ندارد؛زیرا قیمت اسلب ایران خیلی بالاتر از قیمت اسلب در بازار داخلی چین می باشد؛و این تفاوت قیمتی حدود 30-25 دلار تخمین زده میشود."

در تاریخ 19 فوریه،تخمین قیمت هفتگی fastmarket برای اسلب فولادی، فوب بنادر ایران،385 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به قیمت 400-390 دلاری هفته ی گذشته، کاهش پیدا کرده است.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو