کلاف گرم چین :قیمت ها به دلیل بازگشت بیشتر مشاغل به کار،افزایش می یابد.

قیمت کلاف گرم چین در روز پنجشنبه 20 فوریه،بعلت خوشبینی ایجاد شده، که حاصل بازگشت مشاغل به سر کار بود،افزایش یافت.(تعطیلی کار به دلیل شیوع ویروس کرونا بود)

بازار داخلی :

شرق چین(شانگهای):3490-3510 یوان(499-502 دلار)به ازای هر تن،20-10 یوان افزایش به ازای هر تن.

شمال چین(تنگشان):3270-3300 یوان به ازای هر تن 70-40 یوان به ازای هر تن افزایش یافت.

در حالیکه فروشندگان در شانگهای،صبح خود را با قیمت 3490یوان به ازای هر تن آغاز نمودند،در بعد از ظهر به دلیل فعالیت های تجاری زیاد، به 3510-3500 یوان به ازای هر تن افزایش پیدا کرد.

بنابه گفته ی چندین منبع حاضر در چین،معاملات حتی در شمال چین نیز رونق یافته و همین امر باعث شده  که کارخانه های آن منطقه،قیمت های خود را افزایش دهند.

رشد قیمت عمدتا به خوشبینی ایجاد شده دربازار است و این مساله، به دلیل تلاش های دولت برای بازگرداندن مشاغل به سر کار،اتفاق افتاده است.طبق گزارش رسانه های داخلی،شانگهای 17 پروژه ی حمل و نقل عمومی را از سر گرفت،16 پروژه ی دیگر نیز،قرار است هفته ی آینده از سر گرفته شود.ضمنا،ژجیانگ تمام مسیر های حمل و نقل عمومی استان را،به جز ونژو بازگشایی کرده است.

تاجری از شانگهای اظهار کرد : فروش در شرکتی که وی برای آن شرکت کار میکرد،روز به روز در حال افزایش بود و مصرف کنندگان پایین دست بیشتری در حال بازگشت به کار بودند،گرچه سطح فروش ،فقط در حدود نیمی از سطح فروش پیش از شیوع ویروس کرونا،می  باشد.

این ویروس حدود 75000نفر را در چین آلوده کرده است و منجر به مرگ بیش از 2000 نفر شده است.به نظر میرسد تعداد مبتلایان در حال کاهش است.

بازار صادراتی

شاخص صادراتی fastmarket برای کلاف فولادی فوب بندر اصلی چین :455.00 دلار به ازای هر تن می باشد که 5.68 دلار افزایش یافته است.

پس از آنکه قیمت ها در بازار داخلی افزایش یافت،شرکت آهن و فولاد Anfeng،در شمال چین،در روز پنجشنبه،صادرات خود را متوقف کرد.گزارش شده است که محصولات در روز چهارشنبه، تنها با قیمت پایین تر از 450 دلار به ازای هر تن فوب عرضه می شد.زیرا اکثر منابع تصور می کردند که معامله ی 455 دلاری به ازای هر تن فوب ،به سختی قابل دست یافتن است.

یک بازرگان در استان ژجیانگ گفت:کارخانه ی دیگری در شمال چین،حاضر است محصولات خود را به قیمت 455-450 دلار به ازای هر تن فوب بفروشد،این امر محصولات این کارخانه را به رقابتی ترین محصول در بازار تبدیل می کند.

اکثر بازرگانان علیرغم افزایش قیمت،محتاطانه عمل می نمایند،زیرا هنوز نگرانی هایی در مورد موجودی بالای کارخانه ها وجود دارد.اما برخی از آنها،سفارشاتی را رزرو کردند زیرا معتقد بودند که قیمت ها در هر صورت افزایش می یابد.

شایعات بازار :

یک بازرگان پکنی اظهار کرد :"من سفارشاتم را در کارخانه ها ثبت کردم در همین حین با خریداران وارد دوره ی فروش کوتاه مدت شدم.این امر منجر به کاهش ریسک برای من خواهد شد.در آینده باید دید و مشخص خواهد شد که کارخانجات،قیمت های صادراتی را افزایش یا کاهش  می دهند؟"

بازار بورس آتی شانگهای

در روز پنجشنبه، اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم در معاملات آتی ماه مه، به قیمت 3455 یوان به ازای هر تن بود،که نسبت به روز  چهار شنبه  50  یوان به ازای هر تن افزایش  یافت.

 

ترجمه اختصاصی آهن اینفو