در هفته ی گذشته،قیمت وارداتی اسلب فولادی در جنوب شرقی و شرق آسیا،به دلیل روند نزولی بازار داخلی کلاف گرم ،سقوط کرد.شیوع ویروس کرونا،قیمت فولاد تخت را تحت تاثیر قرار داده است با وجود اینکه رئیس جمهور چین شی جی پینگ،خواستار بازگشت تدریجی مشاغل محلی به سر کار،شد.

در روز دوشنبه 17 فوریه ،تخمین قیمت fastmarket برای واردات اسلب فولادی ،تحویل cfr جنوب شرق و شرق آسیا 420-435 دلار بود که نسبت به هفته ی قبل 20-15 دلار کاهش یافته است.

یک خریدار اندونزیایی،در طول هفته،سفارش 40000تن اسلب هندی ،به قیمت 440 دلار به ازای هر تن تحویل cfr،را ثبت کرده است.اما معامله در زمان نوشتن مقاله تایید نمیشود،و به همین دلیل در تخمین قیمت fastmarket قرار نگرفت.

گزارش شده است که کارخانه ای در جنوب شرقی آسیا ،اسلب را به قیمت 440 دلار به ازای هر تن تحویل cfr به دیگر کشورهای منطقه پیشنهاد داده است.اسلب کشور های CIS، با قیمت 450 دلار به ازای هر تن در دسترس بود.

تاجری هندی اظهار کرد که :"کاهش قیمت های منطقه ای برای محصولانی مانند کلاف گرم،بازار اسلب را تحت تاثیر قرار داده است"

در هفته ی منتهی به دوشنبه،تخمین قیمت هفتگی fastmarket برای کلاف گرم وارداتی ،تحویل cfr ویتنام، 480-470 دلار به ازای هر تن بود،که 5 دلار به ازای هر تن نسبت به قیمت 485-475 دلاری هفته ی گذشته،کاهش یافته است.

این منایع به fastmarket گفتند که مذاکرات زیادی در جریان نیست،زیرا اکثر خریداران،منتظر چگونگی تغییر قیمت فولاد تخت طی هفته های آینده هستند،در حالیکه چین همچنان با شیوع ویروس کرونا سروکار دارد.

بازرگانان و تجار در آسیا نگران این هستند که اگر اکثر کسب و کارها در چین هنوز تعطیل بمانند و یا فعالیت هایشان با محدودیت های لجستیکی ،مختل شود،ممکن است قیمت فولاد مسطح در منطقه به سرعت سقوط کند،این امر منجر به تمایل کارخانجات چینی به افزایش صادرات خواهد شد.

در روز دوشنبه،شاخص صادراتی fastmarket ،فوب بندر اصلی چین ،459.47 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به قیمت 495.95 دلاری قبل از تعطیلات چین (در تاریخ 23ژانویه) ،36.48 دلار کاهش مشاهده می شود.

ترجمه اختصاصی آهن اینفو