طی هفته ی گذشته ، چین فروش کلاف گرم در آسیا  را به خود اختصاص داد،این امر به خاطر قیمت پایین محصولات چینی به دلیل شیوع ویروس کرونا- اتفاق افتاده است.

در هفته ی منتهی به دوشنبه 17 فوریه ،تخمین قیمت وارداتی fastmarket ،تحویل cfr ویتنام 480-470 دلار بود که این قیمت عمدتا برای محصولات 3-2 میلیمتری کلاف مجدد،گرید SAE1006 و محصولات معادل فروخته شده به ویتنام میباشد .این قیمت نسبت به قیمت 485-475 دلاری هفته ی پیش،5 دلار کاهش یافته است.

چندین تاجر چینی به fastmarket گفتند که در هفته ی گذشته ،خبر فروش 10000 تن کلاف کرم SAE1006  به ویتنام،توسط بزرگترین تولید کننده ی فولاد چین (Baowu Steel Group) به قیمت پایه ی 475 دلار تحویل cfr را دریافت کرده اند .

یک تاجر پکنی اظهار کرد که این معامله شامل محصولات ارسالی ماه مارس می باشد.

گزارش شده است  که معامله ای با شرکت آهن و فولاد ریژائو نیز با همان قیمت انجام شده است،اما تاجری در پکن گفت که یک منبع از کارخانه ،منکر فروش این شرکت شده است.

کلاف گرم چینی ارزانترین محصول در هفته گذشته در بازار بود،که منجر به فعالیت های تجاری بیشتر در مقایسه با یک هفته ی قبل شد.یک تاجر در ویتنام گفت که محصولات چینی عمدتا با قیمت 490-485 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام عرضه شده است.وی افزود فضای زیادی برای مذاکره وجود داشته است.

بازرگان چینی اظهار کرد :"در مقابل ، کلاف گرم SAE1006 هندی با قیمت 520-515 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ویتنام عرضه شده است."

وی اضافه کرد :"فروشندگان هندی اخیرا تمایل چندانی به صادرات نشان نداده اند زیرا تقاضای داخلی در هند قوی است."

هیچ قیمتی از سمت کشور های CIS،ارائه  نشده،زیرا تولید کننده ی اصلی فولاد به دلیل هوای سرد،هنوز کار خود را شروع نکرده است.

هفته ی گذشته،قیمت کلاف گرم چین به دلیل تقاضای کم داخلی پایین آمده و کارخانه ها برای کاهش موجودی خود عجله دارند،این امر به این دلیل اتفاق افتاده که بسیاری از کسب و کار ها، بعد از تعطیلات سال نو در چین ،بازگشت به کار را برای مهار شیوع ویروس کرونا،به تعویق انداخته اند.

در هفته ی گذشته،معامله ی کلاف گرم S5400 نیز با قیمت 470-460 دلار به ازای هر تن فوب گزارش شده است.به نظر میرسد مبادله ی اینگونه محصولات هنوز فعال است.

یک تاجر اندونزیایی اظهار داشت که وی خبر معامله ای توسط شرکت آهن و فولاد ریژائو را شنیده است.این کارخانه هفته ی پیش،کلاف گرم S5400 را به قیمت پایه ی 595-590 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ،فروخته است.که معادل قیمت 470 دلار به ازای هر تن فوب چین برای کلاف گرم SAE1006 است.در همان زمان ،شرکت فولاد و آهن بنشی،ده ها هزار تن کلاف گرم SS400 را با قیمت پایه ی 465 دلار به ازای هر تن فوب به کره جنوبی فروخته است.

این معاملات با قیمت پیشنهادی 505-490 دلاری به ازای هر تن فوب چین درهفته ی گذشته،در میان رکود فعالیت های تجاری در بازار داخلی چین،مقایسه می شود.

اکثر مصرف کنندگان پایین دستی هنوز به کار خود باز نگشته اند،افرادی که به سرکار برگشتند افرادی بودند که بنا به دستورالعمل دولت های محلی در چین ،قرنطینه ی 14 روزه را بر خود برای مهار ویروس،اعمال کردند و بازگشت به کار بصورت جزئی اتفاق افتاده است.

این ویروس نزدیک به 60000 نفر را آلوده کرده است و منجر به مرگ 1800 نفر در چین شده است ،حدود 11000 نفر بهبود پیدا کردند.

در جمعه ی  گذشته،قیمت کلاف گرم بازار داخلی در شرق چین، 3480-3460 یوان(499-502 دلار)  به ازای هر تن بود که نسبت به سال قبل 400 یوان کاهش یافته است.قیمت کلاف گرم قبل از شروع سال نو چینی 3880-3860 یوان به ازای هر تن بود.

تجار چینی هشدار دادند که تولید کننده های چینی می توانند به زودی قیمت پیشنهادی خود را بالا ببرند،زیرا ویروس به زودی تحت کنترل قرار خواهد گرفت و خوشبینی نسبت به بازار افزایش خواهد یافت.همچنین کارخانجات می توانند،هنگامیکه موجودی به سطح قابل قبول رسید ،قیمت ها را افزایش دهند.

تاجری از شانگهای اظهار داشت:" در حالیکه مشتریان ویتنامی او در هفته ی گذشته، خواستار قیمت 475-470 دلار به ازای هر تن cfr برای کلاف گرم SAE1006  بودند ؛پایین ترین قیمت پیشنهادی آنها 475 دلار به ازای هر تن cfr بود."

وی افزود :" تاحدودی ،خریداران نیز ،احتمال افزایش قیمت توسط تولید کنندگان را می دهند."

 

 

ترجمه اختصاصی آهن اینفو