در روز جمعه 7 فوریه ، قیمت کلاف گرم چین ،به دلیل معاملات کم ،کاهش بیشتری یافت؛و همین امر باعث شد که حداقل یک کارخانه در چین محصولات خود را ، به قیمتی بسیار پایین تر از حد متوسط قیمت بازار،صادر نماید تا سطح موجودی خود را کاهش دهد.

بازار داخلی :

شرق چین (شانگهای):3540-3550 یوان (510-512دلار)به ازای هر تن ،کاهش 30 یوانی

شمال چین(تنگشان):3250-3270 بوان به ازای هر تن،20-10 یوان کاهش .

 

صبح امروز در شانگهای،اکثر فروشندگان کلاف گرم خود را به قیمت های 3560 یوان به ازای هر تن ارائه کردند.اما تازمانیکه قیمت پیشنهادی آنها به 3540-3550 یوان نرسید،هیچ سفارشی ثبت نشد. سناریوی مشابهی در شمال نیز رخ داد.

بسیاری از بازرگانان می گویند که بعید است شرکت ها ،حتی با اجازه ی مقامات محلی،مجددا کار خود را آغاز نمایند،زیرا ویروس کرونا همچنان در حال شیوع در چین است.

بیش از 31000 نفر در چین ،به این ویروس مبتلا گشته اند و شمار تلفات از 600 نفر فراتر رفته است.منابع تجاری گفتند که حتی اگر خریداران پایین دستی ،امروز سفارش کلاف گرم را بدهند،احتمال اینکه بار خود را قبل از هفته ی آینده دریافت نمایند بسیار دور است.(بعید است که آنها تا هفته ی بعدی بار خود را دریافت نمایند)

 

بازار صادراتی

 

شاخص صادراتی کلاف گرم ، فوب بندر اصلی چین : 474.13 دلار به ازای هر تن بود که 1.50 دلار کاهش یافته است.

این منابع به fastmarket گفته اند که در اوایل هفته حداقل 10000 تن کلاف گرم از کارخانه ای در شمال چین به ویتنام ،به قیمت 455 دلار به ازای هر تن تحویل cfr، فروخته شد که معادل 445 دلار فوب چین است.

بازرگانی در شرق چین اظهار کرد :" تجار محصولاتی که مشابه SS400 بودند را(جدا از سایز و آلیاژبودن آنها) ،حدودا به قیمت 450 دلار به ازای هر تن فوب به پاکستان فروختند."

این قیمت ها، بسیار پایین تر از میانگین قیمتی بازار هستند، زیرا قیمت پیشنهادی اکثر کارخانه ها برای کلاف گرم SS400، 

480-495 دلار به ازای هر تن فوب چین می باشد.

بسیاری از تجار ،قیمت معقول و منطقی برای کلاف گرم SS400، را حدود 475 دلار به ازای هر تن فوب ،تخمین می زنند.آنها معتقدند که کارخانه ها برای حفظ معاملات ،ناگزیر به پایین آوردن قیمت هستند.

اعتقاد براین است که این کارخانه در شمال چین،به دلیل دادو ستد و فعالیت تجاری کم و محدود در بازار داخلی، تحت فشار میزان موجودی خود قرار گرفته و این امر منجر به فروش و صادر کردن محصولات مورد استفاده در بازار داخلی ، به بازار خارجی شد.

شایعات بازار:

 

تاجری در شمال چین گفت :" این امر، برای کارخانه(کارخانه ای که به ویتنام کلاف گرم فروخت) و همچنین برای تجاری که محصولش را صادر میکنند،بسیار ریسکی و پرخطر است،بدین خاطر که شما نمیدانید دقیقا چه زمانی امکان ارسال محصول به خریدار وجود دارد.زیرا بنادر سراسر دنیا ،کشتی های چینی را به دلیل ویروس کرونا ،14 روز در قرنطینه نگاه می دارند."

 

بازار بورس آتی شانگهای :

روز جمعه اکثر معاملات انجام گرفته،برای کلاف گرم ارسالی ماه مه ، برروی قیمت 3320 یوان بسته شد که 13 یوان افزایش قیمت نسبت به روز پنجشنبه مشاهده میشود.

ترجمه اختصاصی آهن اینفو