فروشندگان کلاف گرم ،در روز دوشنبه 3فوریه ،اولین روز بعد از تعطیلات سال نو،به دلیل عدم تمایل خریدار به بازار به خاطرشیوع ویروس،پیشنهادات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

 

داخلی:

شرق چین (شانگهای): 3630-3650 یوان به ازای هر تن(523-526)،230 یوان  کاهش.

شمال چین (تانگشان):3300یوان به ازای هر تن،290 یوان کاهش.

یک تاجر مستقر در شانگهای به fastmarket ، گفت که فروشندگان در شهر ،کلاف گرم را به قیمت 3630-3650 به ازای هر تن پیشنهاد می دهند،که تقریبا 250یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.قیمت ها نسبت به قبل از شیوع تعطیلات عمومی، که 24ژانویه بود ،کم شده است.

اما از آنجایی که اکثر خریداران پایین دستی،هنوز به سرکار باز نگشته اند،هیچ معامله ای انجام نشده است.اگرچه دولت مرکزی چین تعطیلات یک هفته ای سال نو چینی را از 30ژانویه به 2 فوریه تمدید کرده بود،اما مقامات محلی در استان ها و شهرهای مختلف از جمله پکن،شانگهای،تیانجین،چونگ کینگ،فوجیان و گواندونگ، از کسب و کارها درخواست کرده اند که فعالیت های تجاری خود را ،تا هفته ی دیگر متوقف کنند.

تعطیلات طولانی مدت به معنای نگهداشتن مردم در خانه برای مهار شیوع ویروس کرونا-که منجر به مرگ 300 نفر شده- است.

سهام چین در طول روز سقوط کرد شاخص مرکب روز را با 7.72% نزول به پایان رساند،به قیمت 2746.61-

فعالان بازار انتظار دارند که در روز های آینده شاهد افت قیمت بیشتری باشند.

یک تاجر مستقر در تیانجین گفت:" یک تولید کننده ی HRC در شمال چین،محصولات خود را به قیمت 3300 یوان به ازای هر تن پیشنهاد داد." اما وی افزود که "از انجام معامله هیچ چیزی نشنیده است."

او فکر می کند که بازرگانان و دلالان منتظر کاهش قیمت بیشتری هستند.زیرا کارخانه ها به دلیل انباشت موجودی (به خاطر خریداران پایین دست)تولید خود را به تعویق می اندازند.

 

صادرات :

شاخص صادراتی کلاف گرم فولادی fastmarket، فوب بندر اصلی چین، 482.67 دلار به ازای هر تن ،13.28 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

در بخش صادرات خبری از هیچ معامله ای نیست،خریداران خارج از کشور نیز استعلام قیمتی ننمودند.

یک تولین کننده ی فولاد در تانگشان ،پیشنهادی 510 دلاری به ازای هر تن فوب ارائه داده است.منابع گفتند که فضای زیادری برای مذاکره است اما خریداران علاقه و توجه زیادی به این پیشنهاد نشان ندادند.

بازرگان دیگری در شانگهای گفت: " بیشتر کارخانه های منطقه ، روز 10 فوریه به محل کار خود باز خواهند گشت.

به گقته ی منابع بازار فعالیت های تجاری محلی محدود بود،اگرچه برخی از آنها براین باور بودند که با توجه به کاهش قیمت کلاف گرم داخلی، قیمت 480-485 دلار قیمتی معقول است.

یک تاجر ویتنامی گفت که :" او منتظر ارائه قیمت از سمت کارخانجات بیشتری خواهد بود زیرا مطمئن نبود که قیمت فلزات چینی ،در چه جهتی تغییر خواهند کرد.علاوه براین ،احتمال وجود دارد که کارخانجات چینی،تولید را کاهش دهند.

 

 

شایعات بازار:

بازرگانی مستقر در تیانجین اظهار کرد :" من معتقدم که تاجر ویتنامی منتظر است تا کاهش قیمت بیشتری اتفاق بیوفتد ،و قیمت ها به آخرین حد برسد .کارخانه ها زمان کافی برای کاهش تولید ندارند تا جلوی افت قیمت را بگیرند."

 

بازار بورس آتی شانگهای :

در روز دوشنبه 30ژانویه ،اکثر معاملات انجام گرفته برای کلاف گرم ارسالی ماه مه ، روی قیمت 3246 یوان بسته شد.قیمت  کلاف گرم نسبت به روز 23 ژانویه،اخرین روز قبل از شروع تعطیلات، 275 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

 

 ترجمه اختصاصی آهن اینفو