کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

بازار شمش فولادی ایران،تحت فشار قیمت های پایین تر CIS ،کاهش می یابد

در این هفته تا روز چهارشنبه 22 ژانویه ،قیمت صادراتی شمش فولادی ایران،به دلیل رکود در بازار صادراتی CIS، کاهش پیدا کرد . در طول هفته قیمت صادراتی شمش فولاد CIS ، 12 دلار به ازای هر تن (به 396دلار در 22ژانویه) کاهش پیدا کرده است.؟؟بدلیل تضعیف اصول (fundamentals) در بازار محصولات فولاد بلند و همچنین کاهش قیمت ضایعات (قراضه های) فلزی .

در روز چهار شنبه شاخص روزانه ی fastmarket ، برای ضایعات فولادی HMS1&2(80:20mix) مبدا اروپای شمالی،cfr ترکیه ،برابر با 280.70 دلار به ازای هر تن بود ،که روز به روز بدون تغییر بود اما در طول هفته 15 دلار کاهش یافت.

با این حال ،پس از محاسبه ی این شاخص حدود 30000 تن HMS1&2(80:20mix) ،توسط انگلستان ،با قیمت 277 دلار به ازای هر تن cfrترکیه ، رزرو شد .

یکی از بازرگانان اظهار کرد :" قیمت پایین شمش فولادی و ضایعات فلزی CIS ، خریداران آسیایی را مغشوش کرده است."

"این هفته چند تا از کارخانه های ایران مناقصه دارند ،بنابراین باید ببینیم که این مناقصه چه تاثیری خواهد داشت.کارخانجات بزرگ دفتر سفارشات خود را تا پایان ماه مارس پر کرده اند ،بنابراین آنها هنوز در وضعیت بیم و هراس نیستند."

خریداران آسیایی در هفته ی جاری ، قیمت 415 دلار به ازای هر تن cfr، (معادل 380 دلار فوب ) را برای شمش فولادی ایران ،هدف گذاری کردند.که نسبت به قیمت 430 دلاری هفته ی گذشته ،کاهش پیدا کرده است.

اعمال تحریم های جدید ایالات متحده در اوایل ژانویه،عامل دیگری است که تولید کنندگان آسیایی می توانند از آن بعنوان اهرمی برای تخفیف گرفتن از کارخانه های ایرانی استفاده کنند. و به همین دلیل ،تولید کنندگان ایرانی مجبور به کاهش قیمت فروش شمش فولادی خود بودند.طی هفته ی گذشته ،fastmarket  دریافته است که تعدادی از محموله های شمش فولاد ایرانی ، در حدود 386-387 دلار به ازای هر تن فوب فروخته شده است ،این میزان در مقایسه با رزرو های 400دلاری هفته ی گذشته ،13-14 دلار  پایین آمده است.

محموله ای از شمش فولاد grade-1sp انحصاری(اصلاح شده)، با قیمت 396 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران ،به آسیای جنوب شرقی فروخته شده ،این قیمت معادل 386 دلار به ازای هر تن فوب مواد استاندارد grade 3-5sp ،خواهد بود.گزارش شده است که محموله ای از شمش فولادی 3sp به ارزش 387 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران،به شورای ای همکاری خلیج فارس (GCC) فروخته شده است.

تخمین قیمت هفتگی fastmarket،در روز 22 ژانویه برای شمش فولادی،صادراتی، فوب بنادر ایران ،380-387 دلار به ازای هر تن بود. که هفته به هفته13-15 دلار در حال کاهش است.

ترجمه اختصاصی آهن اینفو