شانگهای

کلاف گرم چین: قیمت ها ثابت اما محتاطانه ظهور میکنند.

در روز پنجشنبه 16 ژانویه ،قیمت کلاف گرم چین ،باوجود فعالیت تجاری کم،تا حد زیادی ثابت ماند.گرچه افزایش سطح موجودی نسبت به روند قیمتی در هفته ی آینده ،نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

 

قیمت های داخلی :

شرق چین (شانگهای): 3860-3880 یوان(دلار560-563)به ازای هر تن ،که 10 یوان کاهش یافته است.

شمال چین (تنگشان):3590 یوان به ازای هر تن

فعالیت های تجاری ،بدون تغییر همچنان کم گزارش شده اند،در شانگهای ،با وجود اینکه خریداران به کاهش تقاضا(خرید)پیش از جشن سال نو چینی در آخر هفته ،ادامه دادند، فروشندگان تا حد زیادی قیمت ها را ، از روز قبل ثابت نگه داشتند.

بازرگانی در تیانجین گزارش داد که :" بازار شمال چین به مراتب بهتر بود." وی افزود :" خریداران محلی به ویژه در استان های هبی و شاندونگ،هنوز از کارخانجات خریداری می نمایند..این امر تا حدودی به این دلیل است که آنها بعد از سال نو چینی ،دچار قرار داد های طولانی مدت با کارخانجات و افزایش صعودی قیمت ها  خواهند شد.

 

اما بیشتر بازرگانان نسبت به قیمت کلاف گرم چشم انداز محتاطانه تری دارند ،خصوصا بعد از تعطیلات هفتگی سال نو چینی که در 24ژانویه آغاز میشود.

یک مشاور داخلی فولاد در روز پنجشنبه گزارش داد که :" سطح موجودی کلاف گرم در بازار های محلی چین ،بالغ بر 1086 میلیون تن بوده است.که از هفته ی گذشته ،130500 تن افزایش یافته است.

یک بازرگان اهل شانگهای افزود :" به دلیل احتمال عدم افزایش قیمت ،موجودی خود را کم نگه می دارند"

صادرات :

شاخص صادراتی کلاف گرم fastmarket ، فوب بندر اصلی چین : 495.79 دلار به ازای هر تن قیمتش 2.95 دلار بالارفته است.

بازرگان چینی گفت که :" کارخانه های تولید کننده ،حداقل 50 دلار به ازای هر تن فوب برای او صادر میکنند." اگرچه او معتقد است :" در صورت یک سفارش بزرگ ،495 دلارنیز  به ازای هر تن فوب  ،قابل دستیابی  است،اما از زمانیکه کارخانه های چینی قیمت پیشنهادی خود را 10 دلار در اوایل هفته ،بالا بردند،تعداد کمی از خریداران همچین پیشنهاداتی را ارائه میدهند."

بازرگان چینی از استان ژجیانگ گفت که او مشتریان پاکستانی اش را نتوانسته است متقاعد کند که قیمت 490 دلار به ازای هر تن فوب را بپذیرد.

وی اخیرا تنها قادر به حفظ معاملات معدودی شامل کلاف گرم ss400 ، بوده است. در مقابل ،بخش ورق های کلاف گرم ،معاملات تجاری بیشتری را تجربه خواهد کرد.

بازرگانی در شانگهای اظهار کرده است که :" مشتری ویتنامی اش در حال حاضر مبلغ 495 دلار به ازای هر تن فوب را ارائه داده است" اما به نظر او هنوز انعقاد معاملات دشوار است .زیرا تعدادی از کارخانجات ، تاکنون قیمت محموله ی آوریل کلاف گرم خود را ارائه دادند.و سفارشات کافی برای محموله هایی با زمان تحویل کوتاه تر را دارند.در همین حین خریداران هنوز در مورد محموله ی محصولات ماه مارس سوال میکنند.

 

 

حرف بازار(بازرگانان):

بازرگانی از شانگهای گفت :" اگر بازرگانان در مورد قیمت های بعد از تعطیلات سال نو چینی ،محتاط هستند،قابل پیشبینی است که موجودی افزایش یابد،زیرا خریداران پایین دستی ،فعالیت خود را در طول تعطیلات به تعلیق در آوردند.بنابراین قیمت ها ممکن است کاهش یابند.

اما اگر دولت تمرکز بیشتری برروی توسعه ی زیرساخت اختصاص دهد ،شک دارم که کاهش بزرگی را مشاهده کنیم ،به دلیل اینکه تقاضا به سرعت میتواند افزایش یابد.الان فقط صبر میکنم و میبینم و مطمئنا هیچ محموله ای را احتکار نخواهم کرد."

معاملات آتی بورس شانگهای :

روز پنچشنبه اکثر قرار داد ها برروی قیمت 3591 یوان به ازای هر تن بسته شده است که از روز قبل 16 یوان گرانتر شده است.

 

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو