شانگهای

کلاف گرم چین : صادر کنندگان با وجود تضعیف دلار ،قیمت ها را بالا بردند

صادرکنندگان کلاف گرم چین ،در روز سه شنبه ، 14 ژانویه ،با کاهش ارزش دلار ،قیمت پیشنهادی خود را بالا بردند؛اما معاملات تجاری کمتر ،قیمت های داخلی را بدون تغییر گذاشته است.

داخلی :

شرق چین (شانگهای):

3880-3890(564-562 دلار) به ازای هر تن ، بدون تغییر

شمال چین (تنگشان):

3600 یوان به ازای هر تن ،بدون تغییر

تاجری از شانگهای اظهار کرده است :" که به دلیل کاهش فعالیت های تجاری ،زیرا کارخانه ها برای سال نو چینی که هفته ی آینده آغاز میشود،در حال کاهش نرخ عملیانی خود هستند، تقریبا هیچ تکان شدیدی در بازار وجود ندارد ."

در شمال چین ،قیمت گرید اصلی کلاف گرم ،بدون تغییر بود ،اما گرد های نورد مجدد ،که قبلا پیشنهاد  قیمت های بالاتری را نسبت به سابق دریافت میکرد، به دلیل کاهش خرید در حدود 3580 یوان واگذار شد.

این منبع توضیح داد  که :" این امر به دلیل این است که کلاف گرم با درجه ی نورد مجدد نسبت به نمرات اصلی ،بخش کمتری از بازار پایین دستی را به خود اختصاص داده است."

صادرات:

شاخص صادرات کلاف گرم fastmarket، فوب بندر اصلی چین 491 دلار به ازای هر تن بوده است که 0.87  دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

اکثر کارخانه ها در این هفته ،پیشنهاداتی با مبلغ 500-510 دلار به ازای هر تن فوب را ارائه دادند.5-10 دلار افزایش قیمت نسبت به قیمت 490-505 دلاری به ازای هر تن فوب هفته ی گذشته .

یک منبع کارخانه ای در شمال چین گفت : "به دلیل تضعیف دلار آمریکا ،مجبور به ارائه ی قیمت های بالاتر شده است .

براساس اعلان وزارت امورخارجه چین،نرخ ارز در روز سه شنبه 6.8954 یوان به ازای هر دلار بود،در صورتیکه در 23 دسامبر به 7.117 یوان برای هر دلار رسیده بود.

بازرگانی در شرق چین خبر داد که " اکثر خریداران، 488-485 دلار به ازای هر تن فوب پیشنهاد می نمایند."

شایعات بازار (حرف های بازار):

بازرگان دیگری در شرق چین  اضافه کرد :"برخی از خریداران ملزم به تهیه ی فوری موجودی هستند و یا به سایز های خاص نیاز ضرروری دارند،در نتیجه ممکن است حاضر به پرداخت قیمتهای بالاتری باشند ،که عمدتا در حدود 490-495 دلار در هر تن فوب است."

"اما متاسفانه فعالیت های تجاری ،به خاطر اینکه خریداران ویتنامی(بازار اصلی کلاف گرم چین)،به زودی برای تعطیلات سال نوی چینی خواهند رفت،روند نزولی را ادامه خواهند داد."

معاملات آتی بورس شانگهای

در بیشترین معاملاتی که در روز سه شنبه صورت گرفت قیمت بر روی 3596 یوان به ازای هر تن بسته شد.که نسبت به دوشنبه افزایش قیمت 32 یوانی را مشاهده می نماییم.

 ترجمه اختصاصی آهن اینفو