بازار داخلی کلاف گرم چین در روز دو شنبه ،13 ژانویه فروکش کرده است ،اگرچه به نظر میرسد افت ارزش دلار ،از قیمت های صادراتی پشتیبانی میکند.

کلاف گرم چین

تضعیف بازار داخلی چین  و پشتیبانی افت بهای دلار  از قیمت های صادراتی :

بازار داخلی کلاف گرم چین در روز دو شنبه ،13 ژانویه فروکش کرده است ،اگرچه به نظر میرسد افت ارزش دلار ،از قیمت های صادراتی پشتیبانی میکند.

 

بازار داخلی:

چنین به نظر میرسد که افت ارزش دلار برای حمایت از قیمت های صادراتی ،پدید آمده است.

        چین شرقی (شانگهای): 3890-3880 یوان (561-562 دلار ) به ازای هر تن ،10 یوان کاهش (در هر دوسر) مشاهده میشود .

        شمال چین (تانگشان): 3600یوان در هر تن ،20 یوان کاهش به ازای هر تن

منابع در شرق و شمال اظهار کردند : که فعالیت تجاری در طول روز بسیار کم بوده و همین امر باعث شد کارخانه ها را مجبور به کاهش قیمت های خود برای تحویل درب کارخانه شوند.

منبع کارخانه ای در شمال چین گفته است : که پیشنهاد های قیمتی در مقایسه با جمعه ی گذشته 20 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است ،همچنین بازرگانی در آنجا اظهار کرد که " عرضه ی کم،به بهبود قیمت ها در چین کمک می کند،اگرچه این اقدام برای حفظ بالاترین رنج قیمتی جمعه ی گذشته کافی نیست."

بازرگانان انتظار دارند که معاملات تجاری ای که در اواخر هفته ی آینده  (هنگام سال نوی چینی)به وقوع خواهند پیوست،روند صعودی داشته باشند.

 

صادرات:

شاخص صادرات کلاف گرم فولادی fastmarkets،فوب بندر اصلی چین : 490 دلار به ازای هر تن ،افزایش قیمت 0.66 دلاری داشته است. خبرها حاکی از معاملات معدودی در روز دوشنبه هستند زیرا بیشتر بازرگانان ،برای به روزرسانی پیشنهادات قیمتی در روز سه شنبه ،دست نگه داشته بودند.

بازرگانان انتظار دارند که کارخانه ها باوجود کاهش بهای دلار ،پیشنهادات خود را بالا نگه دارند.براساس اعلام وزارت امور خارجه چین :نرخ ارز در روز دوشنبه 6.9263 یوان برای هر دلار بود . در مقایسه با قیمت 7.00067 یوانی ارز در 25 دسامبر .

تاجری در ژجیانگ قیمتی در حدود 490-495 دلار به ازای هر تن فوب را تخمین زد که خیلی پایین تر از سطح انتظار کارخانه ها می باشد.تاجر دیگری در استان معتقد است ،خریداران به خاطر نیاز فوری به مواد اولیه، حاضر به پرداخت این قیمت ها هستند.

شنیده ها حاکی از این است،که یک فولادساز شرق چین ،هفته ی گذشته ،مقداری کلاف گرم را به ویتنام با قیمت 502 دلار به ازای هر تن تحویل cfr ، فروخته است که این قیمت معادل حدود 490 دلار به ازای هر تن فوب چین است.

منبع دوم ما در کارخانه ای در شمال چین به fastmarkets ، گفته است که هفته ی گذشته فولاد سازان،همچنین مقادیر کمی کلاف گرم را در حدود 495 دلار فوب چین فروخته اند.

این اخبار ممکن است مورد تایید سایر بازرگانان نباشد.

 

حرف های بازار (شایعات بازار)

دومین بازرگان مستقر در ژجیانگ گفت : هفته ی گذشته مشتریان پاکستانی من، هنوز حاضر به پرداخت 485-487 برای هر تن فوب بودند . من تلاش خود را برای متقاعد کردن آنها خواهم کرد که اگر کارخانه ها فردا در سطوح بالایی پیشنهادات (قیمت ) خود را عرضه کردند ،قیمت های بالاتر این هفته را بپذیرند.

 

معاملات آتی بورش شانگهای :

بیشترین معامله ی انجام گرفته ،بستن قرار داد 3564 یوانی برای هر تن در روز دوشنبه بود ،از جمعه ی گذشته 36 یوان برای هر تن کاهش یافته است.

 

متال بولتن 14 ژانویه

تحلیل اختصاصی آهن اینفو