کلاف گرم چین:

قیمت ها به دلیل معاملات تجاری کمتر ،کاهش می یابد

قیمت کلاف گرم چین در جمعه 10ژانویه پس از افت معاملات تجاری و بعلاوه ی کاهش تقاضا قبل از سال نو چینی(اواسط ژانویه) ،کاهش یافت.

داخلی:

چین شرقی (شانگهای): 3870-3900 یوان (557-561) برای هر تن،کاهش قیمتی معادل 10-20 یوان .

شمال چین(تانگشان):3620 یوان برای هر تن،10 یوان کاهش قیمت به ازای هر تن.

در روز جمعه قیمت های غالب در شانگهای فقط در عرض چند روز از 3900-3920 یوان به 3880-3890 یوان سقوط کرده است.

تاجر چینی اظهار کرد برخی از کلاف های گرم ،با ضخامت کمتر،به دلیل عرضه ی نسبتا بالاتر ،ارزانتر و عمدتا با قیمتی معادل 3800 یوان در هر تن فروخته میشوند.

اگثر معامله گران معتقدند بدلیل اینکه خریداران پایین دستی ،قبل از سال نو چینی،فعالیت های تجاری خود را کاهش میدهند،معاملات هفته ی آینده کاهش چشم گیری خواهند داشت.

صادرات:

صادرات شاخص کلاف گرم fastmarkets ،بندر اصلی فوب چین : 489.47 دلار در هر تن می باشد که 0.32 دلار به ازای هر تن تقلیل یافته است.

منبع ساکن شمال چین اظهار کرد:«در اوایل هفته ی گذشته ،آنها با برخی از معاملات 495 دلاری به ازای هر تن فوب ،به توافق رسیدند،بهمراه محصولاتی که به ویتنام تحویل داده می شوند.»این قیمت از قیمت بازرگانانی که در این هفته معامله ای با خریداران پاکستانی با قیمتی معادل485 دلار به ازای هر تن فوب تحویل در فوریه، انجام دادند ،بالا تر است.

بازرگانان معتقدند که اگر کارخانه ای دارای کالاهایی با سایز مخصوص است ،دستیابی به قیمت بالاتر را ملموس تر می نماید.اما در حال حاضر ،برای خریداران ویتنامی ،بالاترین قیمت قابل قبول تنها حدود 485 دلار فوب چین است.

 با توجه به اینکه فعالیت های بازرگانی در چین در ضعیف ترین حالت ممکن است(در داخل کشور چین)، تاجری در شانگهای اذعان کرد که :" کارخانجات  حاضر به پذیرش قیمت های پایین تر از 490 دلار برای هر تن فوب چین ،بودند."

در بازار های داخلی ویتنام ،تولیدکنندگان ،قیمت های بالاتری نسبت به فروشندگان چینی ارائه میدهند.با توجه به افزایش صعودی قیمت کلاف گرم در آسیا،تولید کننده ی عمده ی فولاد ویتنام Formosa ha tinh steel، قیمت پیشنهادی خود را برای کلاف گرم با درجه ی ss400 ،ارسال ماه مارس، 510 دلار به ازای هر تن تحویل cif،اعلام کرد.یعنی قیمت را از 475 دلار به ازای هر تن تحویل cif ،افزایش داده است.

تاجری در پکن گفت :" اما بازرگانان بسیاری معتقدند که خریداران قادر به پذیرش چنین قیمت های بالایی ،نخواهند بود. و معتقدم سودهای تقریبا بالاتر در پیشنهادات ،میتواند نشانه ی رکود قیمت ها در آینده ی نزدیک باشد."چنین بازرگانانی معتقدند که" تولید کنندگان به خاطر ترس از عدم وجود چنین فرصتی ،در ماه ها و هفته های آینده، تا حد امکان قیمت بالاتری را ارائه می دهند ."

تاجر تایوانی اظهار کرده که "برخی از خریدارانی که نیاز فوری به تهیه و فراهم مجدد محصول ندارند،تصمیم گرفتند برای دستیابی به قیمت های پایین تر،صبر نمایند.

صحبت بازار:

"در حال حاضر احساس میکنم این روزها ،دستیابی به معاملات سخت و سخت تر میشود.حتی اگر پیشنهاد کارخانه ها بالا (زیاد) باشد."

تاجری از شرق چین افزود :"مسلما تمایل خریداران در حال تغییر است،آنها اکنون تصمیم گرفتند که به جای تسریع تهیه و فراهم نمودن اقلام ،باوجود افزایش قیمت های مدام،منتظر بمانند.

مبادلات آتی شانگهای :

بیشترین داد و ستد ماه مه ،(روز جمعه) بستن قرارداد های آینده ی کلاف گرم ،برروی 3600 یوان برای هر تن،بود. که از روز پنجشنبه شاهد افزایش 15 یوانی قیمت به ازای هر تن می باشیم.

ترجمه اختصاصی از آهن اینفو