خریداران خارج از کشور،تمایل بیشتری برای خرید کلاف گرم چینی ،نشان داده اند.؛اگرچه بازار داخلی ...

کلاف گرم چین:

خریداران خارج از کشور خود را برای قیمت های بالاتر،آماده می کنند.

خریداران خارج از کشور،تمایل بیشتری برای خرید کلاف گرم چینی ،نشان داده اند.؛اگرچه بازار داخلی چین در پنجشنبه 9 ژانویه،کاهش هایی را تجربه کرده است(ضعف هایی داشته است)

بازار داخلی :

چین شرقی شانگهای : 3880-3920 یوان معادل 559-564 دلار .که بدون تغییر مانده است .

شمال چین (تانگشان): 3620-3630 یوان برای هر تن ،10یوان کاهش قیمت پیدا کرده است .

معاملات شانگهای چین تا حد زیادی با قیمت 3900-3920 یوان برای هر تن انجام  شده است.درحالیکه محصولات با ابعادی کوچکتر بدلیل افزایش عرضه ،قیمت های کمتری دارند.سابقا قیمت محصولات با اندازه های کوچکتر،بیشتر بود که منجر به سفارشات بیشتری برای آنها شد .اما این افزایش تقاضا به نوبه ی خود ،منجر به تولید بیشتری ازین قبیل محصولات و در نتیجه عرضه ی بیشتری شد.

بعد از ظهر ،در واکنش به انتشار اطلاعاتی که حاکی از افزایش موجودی کالاست ؛قیمت ها در مناطق شمالی ،در طول روز ،پس از تقلیل معاملات تجاری،کاهش یافت.

روز پنجشنبه ؛مشاور داخلی فولاد گزارش داد که سطح موجودی کلاف گرم در بازار های نقاط مختلف چین، 1.73 میلیون تن بوده است که نسبت به هفته ی گذشته ،51100 تن افزایش یافته است.

صادرات:

شاخص معادلات کلاف گرم فوب بندر اصلی چین: 489.79 دلار،افزایشی حدود 3.49 دلاری به ازای هر تن داشته است.

تاجری در شرق چین اظهار داشت که مشتریان پاکستانی وی ،تمایل بیشتری به پذیرش قیمت 490 دلار برای هر تن فوب .چین دارند،که حدودا 5 دلاری در هر تن (از 485 فوب چین روز قبل)افزایش یافته است.وی افزود که خریداران خارج از کشور انتخاب چندانی برای پذیرش این قیمت بالاتر را ندارند،زیرا بیشتر تامین کنندگان در بازار جهانی ،پیشنهادات خود را بالا نگه می دارند .

تاجر دیگری در شرق چین اعلام .کرد مشتریانش در ویتنام حاضر به پرداخت 485-487 دلار برای هر تن فوب هستند.

اما این اظهارات به معاملات واقعی منجر نشده است ،زیرا تاجران تنها قادر به بارگیری از کارخانه های چینی با قیمت 490 دلار در هر تن فوب بودند.

این تاجر خاطر نشان کردهفته ی گذشته  خریداران ویتنامی  ،فقط حاضر به پرداخت 480-485 دلار در هر تن فوب کلاف گرم چینی بودند.

حرفا های بازار (فهرست بازار؟)

 برخی معامله گران می گویند فکر میکنند این قیمت خیلی زیادی است ،زیرا بیشتر خریداران ویتنامی ،برای هر تن فوب پیشنهادات بالاتر از 485 دلار ارایه ندادند.اما من فکر میکنم اگر این معامله شامل گرید های خاص کلاف گرم باشد ،این قیمت محتمل است .امروزه محصولات هندی با قیمت های بالاتری نسبت به محصولات چینی  وارد میشوند،بنابراین خریداران مایل به خرید کالا های چینی هستند ،حتی اگر قیمت آنها از گذشته گرانتر باشد.

معاملات (بورس) آینده ی شانگهای :

در روز پنج شنبه ،قرارداد معاملات آتی با بالاترین معاملات  با 3585 یوان ،برای هرتن بسته شد  و از روز چهار شنبه 58 یوان در هر تن کاهش یافت.

 

ترجمه تخصصی از آهن اینفو