فعالیت های تجاری در حوزه ی صادرات طی هفته ی گذشته برای ورق های ضخیم چین ،پایین بوده و تفاوت قیمتی حدود 5 دلاری در هر تن ،بین خرید و فروش بوده است.

محصولات کربن استیل تخت :

شکاف بین قیمت پیشنهادی خرید و فروش ،صادرات ورق چینی را ، کم کرده است:

فعالیت های تجاری در حوزه ی صادرات طی هفته ی گذشته برای ورق های ضخیم چین ،پایین بوده و تفاوت قیمتی حدود 5 دلاری در هر تن ،بین خرید  و فروش بوده است.

ارزیابی قیمت fastmarkets  برای ورق های ضخیم فولاد در فوریه/ مارس ،fob از بندر اصلی چین – در هفتم ژانویه 480-485 دلار برای هر تن بوده است و با 3 الی 5 دلار افزایش  قیمت نسبت به هفته ی گذشته که قیمت آن 475-482 به ازای هر تن همراه بوده است.

منبع خبری از شمال چین ،فولاد و آهن پویانگ،گفته است:این هفته برای فروش هر تن (fob) ،قیمت 490 دلار پیشنهاد داده می شد .او بیان کرد که سطح موجودی انبار در کارخانه ،به دلیل خریدهای ثابت داخلی و قیمت های پایدار،بسیار پایین بوده است.

منبعی دیگر یک شرکت تولیدی ورق ضخیم(heavy plate) در تانگشان ، گفته است کارخانه تمایل دارد محصول را بین 480-485 دلار(fob) به فروش برساند.در این هفته این قیمت در میان کارخانه ها ،پایین ترین قیمت قابل وصول بود.اما بیشتر تجار گزارش دادند که بیشترین مقداری که مشتریان آنها ،حاضر به پرداخت برای هر تن ،برای گریدهای متداول پلیت بودند ، بین 470-475 دلار می باشد.که یک شکاف 5 دلاری بین بالاترین و پایین ترین پیشنهاد موجود بود.

در سومین کارخانه درشمال چین،منبعی ،معاملات کم در طول هفته،را گزارش میدهد و می گوید :تعداد خریدارانی که توانایی پرداخت قیمت درخواستی کارخانه را داشته اند اندک بوده اند.همچنین او اضافه کرد که تقاضاهای خارج از کشورنیز ،در طول هفته ی گذشته به خاطر برگزاری سال نو ،کاهش یافته اند .

تاجری در چین شرقی گفته است که تنها معامله ای که در موردش شنیده بود ،مربوط به یک شرکت کره ی جنوبی بود که چندین هزار تن پلیت را به آمریکای جنوبی با قیمت پایه ای معادل 475 دلار(fob) برای هر تن ،صادر میکرد.او اذعان کرد که همچین قیمت هایی در چین ،غیرقابل معامله می باشد،با توجه به اینکه کارخانه ها خواستار حداقل 480دلار(fob) برای هر تن هستند.

یک تحلیل گر مستقر در شانگهای گفت ،فعالیت های تجاری صادراتی برای پلیت ،از هفته ی گذشته در حال کاهش یافتن بوده است.بطوری که خریداران پایین دستی بیشتری ،معاملات تجاری خود را پیش از سال نو چینی در اواخر ژانویه کاهش میدهند.(متوقف می کنند).وی خاطر نشان کرد که قیمت های پلیت در داخل کشور تا حد زیادی پایدار بوده است که دلیل آن موجودی کم فولاد تخت در شرق چین بوده است.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets  برای قیمت داخلی پلیت ،جمعه ی گذشته برای هر تن 3800-3870 یوان (547$-  557$) بوده  که با کاهش فزاینده ای حدود 20 یوان  در هفته ی گذشته برای هر تن از 3780-3870 یوان روبرو بوده است.

منبع متال بولتن

9 ژانویه

ترجمه اختصاصی آهن اینفو