افزایش قیمت ها در آینده ،موجب افزایش قیمت منطقه ای می شود: قیمت صعودی کلاف گرم چینی با وجود صادرکنندگانی که پایبند به پیشنهاداتشان هستند،ادامه دارد.

کلاف گرم چین :

افزایش قیمت ها در آینده ،موجب افزایش قیمت منطقه ای می شود:

قیمت صعودی کلاف گرم چینی با وجود صادرکنندگانی که پایبند به پیشنهاداتشان هستند،ادامه دارد.

داخلی:

        چین شرقی  (شانگهای) 3880-3920 یوان (558-564 دلار) برای هر تن،هر تن 10 یوان افزایش قیمت داشته است.

        شمال چین (تنگشان): 3630یوان برای هر تن ، هر تن 10 یوان افزایش قیمت داشته است.

تاجری در شانگهای اذعان داشته که حاشیه سود در بازار آتی، تمایل سرمایه گزار را بهبود بخشیده و باعث افزایش قیمت روزشده است.اما معاملات تجاری شرق چین متوسط گزارش شده است.با تعداد بیشتری از خریداران پایین دستی که  تولید خود را با نزدیک شدن سال چینی (آخر ژانویه) پایین می آورند.

در شمال چین، به دنبال تقویت و بهبود کلاف نورد گرم بازار آتی ،برخی از دلالان ،خرید بیشتری انجام دادند وفعالیت های تجاری از سه شنبه افزایش پیدا کرده است .

منبع های خریداران پرسشی را مطرح کردند  که آیا تقاضا به اندازه ی کافی افزایش (بهبود) یافته است (بخصوص برای نورد گرم که ضعیف تر از نورد سرد  تولید و رول میشود) که افزایش قیمت قابل توجه را پشتیبانی کند؟

تاجری در تیانجین گفته است که واسطه ها ،برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی در بازار های آتی این کار را  کرده اند.

صادرات:

شاخص صادرات کلاف گرم ، فوب چین ،: 486.3 دلار برای هر تن ، افزایش حدود 0.77 دلار در هر تن داشته است.

تاجر شانگهای گفته است  که خبرهایی مبنی بر این که مقادیر کمی از ارسال فوریه کلاف گرم ،به قیمت 485 دلار (fob)در اوایل هفته ،از تجار چینی خریداری کرده اند، شنیده است ، به احتمال زیاد ،تاجران زمانیکه قیمت ها پایین تر بودند ،این محموله ها را نهایی کرده اند. به دلیل اینکه کارخانه های چینی در حال حاضر تا حد زیادی ،در حال پیشنهاد برای ارسال محصول ماه مارچ هستند.

سازندگان فولاد پیشنهادات خود را ثابت نگه  میدارند،منبع خبری در کارخانه ای در چین گفته است که حاضر است با حداقل قیمت 490 دلار برای هر تن بدون تغییر نسبت به روز قبل بفروشد.

حرف های بازار

تاجرانی که اوایل این هفته صادر کردند ممکن است این هفته پس از مشاهده ی قیمت های نقدی امروز پشیمان شوند،زیرا ممکن است قیمت های بالاتری نهایی کنند.اما 485 دلار برای هر تن به احتمال زیاد،بالاترین قیمتی است که خریداران خارجی حاضر به پرداخت برای گریدهای معمولی کلاف گرم ،هستند.یک تاجر چینی گفته است،زمان بیشتری نیاز است تا مشتریان برای پرداخت بیشتر ،متقاعد شوند.

مبادلات آینده ی شانگهای :

ممکن است در قرارداد های آتی ،محصولی که از همه بیشتر مورد معامله قرار گرفته است ،کلاف گرم باشد،که با قیمت 3643 یوان در هر تن در چهار شنبه ، حدود 55 یوان بیشتر برای هر تن در روزسه شنبه ،بسته شده است .

متال بولتن

9 ژانویه / ترجمه اختصاصی آهن اینفو