قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین با روند صعودی قیمت ورق گرم و محدودیت های تولید افزایش یافته است

به گفته منابع ، قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین در طول هفته تا روز سه شنبه 12 نوامبر افزایش یافته است. قیمت ورق گرم به دلیل تقاضای ضعیف داخلی  و محدودیت های تولید داخلی که توسط وزارت محیط زیست چین به دلیل محافظت از شهرهای موجود در دلتای رودخانه یانگ تیزه اعمال شده است تا آلودگی هوا را کاهش دهد، افزایش یافته است.

قیمت ورق سرد

بر اساس ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق سرد صادراتی فوب چین، در روز سه ‌شنبه 12 نوامبر معادل 485-495 دلار در هر تن بود که نسبت به هفته قبل 5-15 دلار در هر تن افزایش یافته است. یکی از معامله گران اهل لیائونینگ طی روز سه ‌شنبه، قیمت ورق سرد پیشنهادی خود را در حدود 515 دلار در هر تن فوب برای حمل و نقل در ماه ژانویه 2020 اعلام کرد که 15 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. همین مواد توسط دیگر کارخانه های چینی در محدوده 495-500 دلار برای هر تن فوب اعلام شد. یک تاجر در هانگژو گفت: صادرات چین همچنان با رقابت سختی از سوی تأمین کنندگان سایر کشورهایی که کالاهایی را با قیمت های پایین تر عرضه می کردند، رو به رو شد.

به عنوان مثال، طبق گفته های یك تولیدكننده عمده آسیای شرقی، قیمت ورق روغنی در حدود 485-490 دلار در هر تن فوب ارائه می شود. فعالان بازار این کشور گفتند که فولادسازان چینی تمایل به کاهش قیمت ورق روغنی درخواستی خود در بازار صادراتی دارند به این دلیل که قیمت های داخلی ثابت اعلام می شود. بر اساس ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق روغنی در بازار شرق چین در تاریخ 8 نوامبر، بدون تغییر نسبت به اول نوامبر، در محدوده 4190-42020 یوان (599-603 دلار) در هر تن از تولیدات سابق بود.

قیمت ورق گالوانیزه

طبق  ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق گالوانیزه صادراتی ضخامت 1 میلی متر، در روز سه شنبه در حدود 525-535 دلار در هر تن فوب بود، که نسبت به هفته قبل 5-15 دلار در هر تن افزایش یافته است. یک معامله گر در شانگهای گفت: با وجود افزایش قیمت ها، به نقل از تولید کنندگان معامله گران خرده فروش، همچنان به ارائه این مواد با قیمت های پایین ادامه می دهند. همان معامله گر گفت که با افزایش فعالیت تجاری و مذاکراتی که در خصوص خرید ورق گالوانیزه شنیده می شود، تقاضا در آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه در حال افزایش است.

در روز سه شنبه، شرکت فولادی Benxi Steel پیشنهاد 580 دلار در هر تن فوب را برای محموله های ماه ژانویه 2020 با پوشش 140 گرم روی ارائه داد، که 15 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. این پیشنهاد معادل حدود 565 دلار در هر تن فوب با غلظت 120 گرم روی، ارزیابی شده است.

پیشنهاد قیمت ورق گالوانیزه با پوشش 120 گرم روی از دیگر فولاد سازهای چینی در حدود 535-540 دلار در هر تن فوب در دسترس بود. فعالان بازار گفتند افزایش اخیر نرخ ارز چین نیز یکی دیگر از عواملی بود که باعث حمایت از قیمت های صادراتی چین شد. همچنین طبق اعلام اداره امور خارجه چین، یوان چین در تاریخ 12 نوامبر در حدود 6،9988 یوان به ازای هر 1 دلار بود که در مقایسه با 7.0385 به ازای 1 دلار در هفته گذشته در تاریخ 5 نوامبر، تغییراتی را احساس کرده است. یوان قوی چین اثر کاهش سود برای معاملات صادراتی چین را دارد که به طور معمول با دلار آمریکا معامله می شوند.

ترجمه از آهن اینفو

پنجشنبه 23 آبان 98