افزایش 60 درصد رشدی صادرات ورق گرم هند

چند روز پیش خبر رسید که هند از ملحق شدن به توافق جامع آزاد تجاری منطقه ای (RCEP) خودداری کرده است و دلیل آن را هم مسایل فولادی عنوان کردند. به گزارش آهن اینفو، طی نشست سازمان آ سه آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) در هفته گذشته که در شهر بانکوک تایلند انجام شد، هند از امضای طرح توافق آزاد تجاری جامع منطقه ای خودداری کرد. بر اساس شنیده ها، این اقدام دولت هند به این دلیل بوده است که هند از تاثیر امضای این قرارداد بر تولیدات داخلی خود هراسان شده است چرا که با امضای این قرارداد، احتمالا در هند صنعت فولاد با واردات بی رویه مواجه خواهد شد و از جمله دیگر نگرانی های دولت هند این مسئله عنوان شد که تولیدات شرکت های فولادی این شرکت در رقابت با محصولات ارزان خارجی عقب می مانند. این در حالی است که دولت هند به پیشرفت در زمینه محصولات فولادی امیدوار است و براساس برآوردهای اولیه وزارت فولاد هند، صادرات فولاد این کشور در ماه اکتبر حدود 60 درصد رشد نسبت به اکتبر سال گذشته داشته و به 950 هزار تن رسیده است.

بر اساس براورد های انجام شده، صادرات فولاد هند در ماه های آوریل تا اکتبر هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی معادل 27.7 درصد داشته و به 4.88 میلیون تن رسیده است. هند در حال حاضر به رشد بی سابقه صادرات نورد گرم (HRC) رسیده است. به عبارت دیگر نورد گرم بالا ترین سهم از کل صادرات فولاد هند را در ماه های آوریل تا سپتامبر داشت و به 2.28 میلیون تن رسید که نسبت به سال 2018 در حدود 68 درصد بالاتر بوده است.

گفته می شود که حدود 500 هزار تن ورق گرم در ماه اکتبر رزرو شده که احتمال می رود در ماه نوامبر نیز حدود 400 هزار تن رزرو گردد. گفته می شود توانایی فولادسازان هندی برای تحویل مواد پس از یک ماه از ثبت سفارش، بهتر از دیگر تامین کنندگان است و قیمت ورق گرم هند برای فروش به تایوان، خاورمیانه و اروپا مناسب بوده و  در این کشور ها تقاضای کافی برای خرید وجود دارد.

گرداوری شده توسط آهن اینفو

یکشنبه 19 آبان