قیمت ورق سرد و ورق گالوانیزه صادراتی چین با تقویت تقاضا در بازار داخلی مواجه شد...

قیمت ورق سرد و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین صادراتی در هفته گذشته بدون تغییر بوده و فولادسازان با تمرکز بر فروش محصولات خود در بازار داخلی، سودآوری بیش تری داشتند. فعالان بازار گفتند كه تولید كنندگان چینی نیز از طرف تأمین كنندگان سایر مناطق كه مایل به پذیرش قیمت های پایین تر بودند، در بازار بین المللی با رقابت سختی رو به رو شدند.

قیمت ورق سرد

بر اساس ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق روغنی صادراتی فوب چین در روز سه شنبه 29 اکتبر معادل 470-480 دلار در هر تن، نسبت به هفته قبل بدون تغییر ماند. علاوه بر این هیچ رزروی در طول هفته گزارش نشده است. قیمت ورق روغنی چین در محدوده 485-495 دلار در هر تن فوب پیشنهاد می شد، در حالی که خریداران علاقه خود را به قیمت 470 دلار در هر تن فوب اعلام می کردند.

یک تاجر در شانگهای گفت: تولید کنندگان محصولات فولادی، قیمت ورق سرد را نسبت به سایر کشورها ارزان تر ارائه می دهند و تولید کنندگان چینی قادر به مطابقت با آن نیستند. منابع بازاري گفتند كه يك فولاد ساز بزرگ در آسياي جنوب شرقي، قيمت ورق سرد را در حدود 490-500 دلار در هر تن آمريكاي جنوبي ارائه داده است كه تقريبا معادل 460-470 دلار به ازاي هر تن فوب چين است.

یک تاجر در تیانجین گفت: "تقاضا در بازار داخلی به طور گسترده ای ثابت باقی مانده است و تفاوت بین قیمت های بین المللی و داخلی باعث شده است که کارخانه های چینی روی فروش مواد خود در داخل کشور متمرکز شوند."

بر اساس ارزیابی های انجام شده در خصوص قیمت ورق روغنی در بازار داخلی، در شرق چین در تاریخ 25 اکتبر معادل 4،200-4،240 یوان (594-600 دلار) در هر تن از تولیدات سابق بود، که نسبت به تاریخ 18 اکتبر 10 تا 30 یوان در هر تن کاهش داشت. ورق سرد نوردیده چینی - محصولی واسطه ای که فاقد آنیل می باشد – نیز با قیمت 450-460 دلار به ازای هر تن سی اف آر به آسیای  جنوب شرقی عرضه شد. این ارزیابی ها فقط قیمت ورق روغنی آنیل شده را پوشش می دهد.

قیمت ورق گالوانیزه

همچنین ارزیابی های هفتگی نشان می دهد که قیمت ورق گالوانیزه صادراتی با ضخامت 1 میلی متر، در روز سه شنبه، معادل 5 دلار در هر تن کاهش یافت و در محدوده 510-520 دلار در هر تن اعلام گردید. کارخانه های فولادسازی چین محصولات خود را با قیمت 525-535 دلار در هر تن فوب چین عرضه می کنند، در حالی که خریداران علاقه خود را به قیمت 510 دلار در هر تن نشان می دهند. منابع بازار می گویند که خریداران هنوز هم با توجه به کاهش قیمت فولاد تخت، منتظر مانده اند تا قیمت ورق گالوانیزه باز هم کاهش یابد.

ترجمه از آهن اینفو

شنبه 11 آبان 98