کلاف گرم چین: قیمت ها همچنان با ثبات است اما معامله گران به روند بازار خوشبین هستند

قیمت ورق گرم چین برای چهارمین روز در روز چهارشنبه 30 اکتبر با توجه به دریافت سفارشات اندک از سوی کارخانه های فولادساز ثابت ماند، و بر این اساس سهامداران موجودی سهام خود را با چشم انداز نزولی بازار ترسیم کردند.

بازار داخلی

در بازار شرق چین (شانگهای)، قیمت ورق سیاه در حدود 3500-3،520 یوان (495-498 دلار) در هر تن بدون تغییر ماند و در شمال چین (تانگشان) نیز قیمت ورق سیاه معادل 3500 یوان در هر تن، بدون تغییر اعلام گردید و تقاضای پایین دست هم ثابت بود، که همین امر قیمت ورق سیاه فولادی را در طول روز ثابت نگه می داشت. اگرچه یک معامله گر در شانگهای گفت که این امر به دلیل عدم خوش بینی به بازار نبوده است. در عوض، سهامداران در حال فروش موجودی های خود برای جلوگیری از ضرر و زیان در هنگام افت قیمت ها طی چند ماه آینده هستند، كه به نوبه خود باعث شد خریداران پایین دستی نرخ های خرید خود را افزایش دهند، که منجر به سفارشات زیادی برای كارخانه ها شد. این تاجر معتقد است که قیمت ورق گرم به دلیل ترکیبی از بدبینی ها نسبت به روند بازار و کاهش سطح موجودی قبل از کاهش تقاضای فصلی در طول زمستان، برای مدتی ثابت می ماند.

صادرات

• شاخص قیمت ورق گرم صادراتی در بندر اصلی فوب چین در حدود 435.83 دلار در هر تن گزارش شد، که 2.54 دلار در هر تن افزایش داشت. معامله گران معتقدند که کارخانه های تولیدی در حالی توجه خود را به بازار داخلی که سود حاشیه در آن بازگردانده می شود، معطوف می کنند، که قیمت ورق گرم خود را در حدود 435-440 دلار در هر تن فوب یعنی پایین ترین قیمت قابل قبول خود، ثابت نگه می دارند.

یک معامله گر دیگر در شرق چین اظهار داشت که مشتریان وی در ویتنام حدود 415 دلار به ازای هر تن سی اف آر یا حدود 405 دلار در هر تن فوب چین - پیشنهاد می دهند، اما انتظار نمی رود این معاملات به قیمت معاملات کارخانه های چینی نزدیک شود.

یک تاجر اهل تیانجین گفت: برخی از معامله گران چینی اقدام به فروش محصولات سایر کشورها – که دارای قیمت های رقابتی تر هستند - به ویتنام کرده اند. به عنوان مثال، شنیده می شود که قیمت ورق گرم هند با قیمت حدود 415 دلار در هر تن سی اف آر در هفته جاری به ویتنام فروخته شده است که معادل حدود 405 دلار در هر تن فوب چین است.

بازار رقابتی

وی ادامه داد: " زمانی که قیمت ورق گرم چین خیلی بالا باشد، معامله گران باید در سطح جهانی به دنبال فرصت های تازه ای باشند. و ما در نظر داریم محصولات خود را از اندونزی به ژاپن بفروشیم. "

مبادلات آتی شانگهای

قیمت ورق گرم در بالاترین سطح معاملات ماه ژانویه در روز چهارشنبه در حدود 3،365 یوان در هر تن اعلام شد که نسبت به روز سه شنبه 6 یوان در هر تن افزایش داشت.
ترجمه از آهن اینفو

شنبه 11 آبان