کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

قیمت ورق گرم آسیا: افت قیمت ها تا 400 دلار در هر تن سی اف آر

قیمت ورق گرم در آسیا به دلیل تقاضای ضعیف و عرضه بیش از حد کاهش یافته و 400 دلار در هر تن اعلام می شود. طبق ارزیابی های هفتگی، در هفته منتهی به دوشنبه 28 اکتبر قیمت ورق گرم وارداتی به ویتنام، که عمدتا ورق چینی  درجه 2-3 SAE1006  است، و محصولات معادل آن در حدود 408-410 دلار در هر تن سی اف آر پیشنهاد شد که نسبت به هفته قبل 2 تا 10 دلار در هر تن کاهش یافته است. قیمت ورق سیاه هند در طول هفته 415 دلار به ازای هر تن سی اف آر ویتنام ارائه شده است، در حالی که معاملاتی با قیمت 408-410 دلار در هر تن سی اف آر توسط خریداران جنوب ویتنام انجام شده است. کاربران نهایی نیز قیمت ورق سیاه را در حدود 390-395 دلار به ازای هر تن سی اف آر ویتنام پیشنهاد می دادند. یک فروشنده در یکی از کشور های جنوب شرقی آسیا طی جمعه گذشته گفت: "کاهش قیمت ورق گرم تا حد زیادی به دلیل عرضه فراوان به سمت بازار ویتنام همراه با سهام موجود در بنادر ویتنام اتفاق افتاده است."

وی ادامه داد: "چندین کشتی با 30000-20000 تن بار به مقصد ویتنام در حال حاضر در بنادر این کشور ها موجود می باشد." این کشتی ها به بندر اصلی ویتنام اختصاص داده شده و ورق گرم را از هند، روسیه و کره جنوبی حمل می کنند.
قیمت ورق گرم با مبدا روسیه در حدود 410 دلار به ازای هر تن سی اف آر ویتنام اعلام می شود، در حالی که قیمت ورق گرم کره جنوبی در محدوده 440 دلار در هر تن به ویتنام ارائه شده است. قیمت ورق سیاه SS400   چین نیز در حدود 415-420 دلار در هر تن سی اف آر ویتنام ارائه شد.

منابع صنعتی در ویتنام گفتند که تقاضا در این کشور بسیار ضعیف است و کاربران نهایی به دنبال کاهش ظرفیت در کوتاه مدت هستند. درمورد بهبودی که انتظار می رود در خصوص تقاضای فولاد داخلی در کشور های آسیای جنوبی از ماه دسامبر به بعد به وجود بیاید، تولیدکنندگان فولاد هند که حاضر به عرضه ورق گرم با چنین قیمت های پایینی نیستند، شگفت زده شده بودند، هرچند که این امر را نمی توان در بین فروشندگان این گونه محموله ها تأیید کرد.

آخرین پیشنهاد کره جنوبی به چین در حدود 420 دلار در هر تن سی اف آر چین است. منابع گفتند که محصولات کره ای با قیمتی در حدود 3500 یوان (495 دلار) در هر تن به خریداران عرضه می شود.

بر اساس ارزیابی های انجام شده، قیمت ورق گرم در بازار داخلی، که عمدتا بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه بود، در حدود 3500-3،520 یوان در هر تن در مقایسه با 3500-3،510 یوان در هر تن هفته قبل بود.

در مقابل ، شنیده می شود که یک صادرکننده بزرگ چینی پیشنهاد قیمت ورق سیاه صادراتی خود را در حدود 455 دلار در هر تن فوب چین پیشنهاد می کند که نسبت به قبل کاهش یافته است.

شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی در بندر اصلی فوب چین در روز دوشنبه معادل 429.92 دلار در هر تن بود که اندکی نسبت به 430 دلار در هر تن هفته قبل، کاهش یافته است.

مناطق دیگر

تایوان

معاملات مربوط به ورق گرم با مبدا کره جنوبی، در حدود 450-460 دلار در هر تن سی اف آر به مقصد اندونزی ارسال گردید.

• محموله های عمده ای از ورق گرم با مبدا کره جنوبی با قیمت 450 دلار در هر تن به مالزی صادر شد.

• محموله های عمده ای از ورق گرم کره جنوبی با قیمت 445 دلار در هر تن سی اف آر به تایلند انتقال یافت.

• محموله های عمده ای از ورق گرم توسط کره جنوبی با قیمت 450 دلار در هر تن پیشنهاد گردید.

ترجمه از آهن اینفو

چهارشنبه 8 آبان