کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

کلاف گرم چین: قیمت ها مجدداً با تقاضای ضعیف سقوط می کنند

قیمت ورق گرم فولادی در روز جمعه 18 اکتبر با وجود ثابت بودن تقاضا، به دلیل روند ضعیف بازار آتی، کاهش پیدا کرد. قیمت ورق گرم در بازار داخلی شرق چین (شانگهای) در حدود 3،490-3،510 یوان (493-495 دلار) به ازای هر تن بود که 10 یوان به ازای هر تن کاهش داشت. در شمال چین (تانگشان) نیز قیمت ورق گرم در حدود 3،490 یوان در هر تن اعلام شد که با کاهش 10 یوان در هر تن مواجه شد. یک تاجر در شانگهای گفت که قیمت ها افت داشته است و با وجود تقاضای ثابت به دلیل افت معاملات آتی تضعیف شده است. وی توضیح داد: معامله ‌گران خورده ‌فروش در بازار آتی، قیمت‌ ورق گرم را تحت فشار قرار دادند. این معامله گران می توانند از بدبینی های ناشی از اخطار دولت در مورد کنترل آلودگی در  فصل سرما استفاده کرده و قیمت ها را پایین تر بیاورند که این امر حاکی از محدودیت های آزادتر در صنعت فولاد در مقایسه با سال گذشته است. قیمت ورق سیاه در بازار شانگهای طی این هفته 70-80 یوان در هر تن کاهش یافت، در حالی که قیمت ورق سیاه موجود در تنگشان 30 یوان در هر تن افت داشته است.

شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی در بندر اصلی فوب چین در حدود 432.69 دلار در هر تن اعلام گردید که 6.64 دلار در هر تن افت بهمراه داشته است. دو تاجر اهل ژجیانگ گفتند که یک کارخانه فولادی در شمال چین موافقت کرده است که قیمت ورق سیاه خود را حداقل 425-430 دلار در هر تن فوب اعلام کرده و به فروش برساند. آن ها گفتند که این پایین ترین قیمت ممکن در چین می باشد. سایر کارخانه های فولادی حداقل قیمت خود را در محدوده 440-450 دلار در هر تن اعلام می کنند.  محصولات ارزان قیمت سایر کشورها هنوز هم در بازار پیشنهاد می شود و ادامه یافتن این کار، فروش محصولات چینی را دشوار می کند. به عنوان مثال، معامله گران چینی مجبور به ارائه پیشنهادهایی بر ای قیمت ورق سیاه در حدود 420-425 دلار در هر تن فوب هستند که باعث می شود آن ها گرانتر از محصولات هندی باشند.

بازار رقابتی

برخی از شرکت کنندگان در بازار همچنین از این بیم دارند که معامله گران چینی این محصول را از روسیه وارد کنند و این باعث شود که قیمت ورق سیاه در بازار داخلی چین نیز بالاتر رود. تا آنجا که می دانیم، تاجران چینی حجم زیادی از محصولات روسی را خریداری نکرده اند زیرا قیمت ورق سیاه آنها بالاتر از قیمت های داخلی است. در چین هنگامی که پای مالیات بر واردات و مالیات بر ارزش افزوده به میان می آید، فاکتور گرفته می شود. اما این قضیه معامله گران چینی را وادار می کند که نتوانند قیمت بالاتری را از مشتریان بخواهند. قیمت ورق گرم در روز جمعه  معادل3،300 یوان در هر تن بود که نسبت به روز پنجشنبه 12 یوان در هر تن کاهش یافته است.

برخی منابع گفتند که قیمت ها مجدداً با تقاضای ضعیف سقوط می کنند. قیمت ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه پیش رنگ (PPGI) ترکیه در هفته منتهی به جمعه 18 اکتبر سقوط پیدا کرد و تقاضا همچنان ضعیف گزارش می شود. سیاست بین الملل در حال حاضر تأثیر قابل توجهی بر تجارت در منطقه دارد.  رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ به دلیل تصمیم خود مبنی بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از مناطق شمال سوریه كه شبه نظامیان كرد در سرکوب دولت اسلامی در آن جا حضور داشتند، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.  کردها که خود ترکیه را به عنوان تروریست در نظر گرفته اند، اکنون با سوریه در نواری در امتداد مرز ترکیه - سوریه که ترکیه خواهان بازگشت آنها به آوارگان سوری است، متحد شده اند.  ترکیه قبل از توافق برای آتش بس در تاریخ 17 اکتبر ، اقدام نظامی خود را به نام "صلح بهار" آغاز کرد تا بتواند کنترل این منطقه را به دست بگیرد ، در همین حال ، ترامپ در 14 اکتبر گفت که او دوباره تعرفه 50 درصدی قبلی خود برای واردات فولاد از ترکیه را در پاسخ به اقدام نظامی این کشور در شمال شرقی سوریه، به جریان خواهد انداخت. اما فعالان بازار معتقد بودند که چنین اقدامی تأثیر جزئی بر بخش فولاد ترکیه خواهد داشت ، زیرا صادرات فولاد ترکیه به آمریکا از قبل با تقاضای ضعیف محدود شده بود. علاوه بر این گفته می شود که تقاضای گسترده تر خریداران نهایی به دلیل افت قیمت فولاد، همچنان ادامه خواهد یافت.  کاهش قیمت ورق گرم، که به عنوان یک محصول پایه برای ورق  روکش دار به شمار می رود، در این هفته همچنان ادامه دارد و قیمت ورق سرد نیز سیر نزولی را دنبال کرده است.

ترجمه از آهن اینفو
شنبه 4 آبان