قیمت ورق روغنی و قیمت ورق گالوانیزه صادراتی در طول هفته تا روز سه شنبه 8 اکتبر به دلیل تعطیلات طلایی یک هفته ای برای بزرگداشت سالگرد 70 سالگی استقلال کشور چین، ثابت مانده است.

بررسی قیمت ورق روغنی

بر اساس ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق سرد صادراتی فوب چین در روز سه شنبه 8 اکتبر معادل 500-505 دلار در هر تن بود، که نست به 24 سپتامبر بدون تغییر مانده است. هیچ پیشنهاد رسمی تا کنون از طرف فولادسازان شنیده نمی شود اگرچه برخی از معامله گران شروع به ارائه قیمت ورق سرد به مشتریان کردند و به گفته منابع بازار پیشنهادات در حدود 505-510 دلار در هر تن فوب چین بوده است. قیمت ورق روغنی چین، به عنوان محصولی واسطه ای که فاقد آنیل باشد، نیز با مبلغ 465-470 دلار در هر تن فوب موجود بود. البته این ارزیابی ها فقط  قیمت ورق روغنی آنیل شده را پوشش می دهد. همچنین فعالان بازار انتظار دارند که کارخانه های فولادساز از روز چهارشنبه 9 اکتبر پیشنهادات رسمی خود را صادر کنند.

قیمت ورق گالوانیزه

بر اساس ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق گالوانیزه صادراتی با ضخامت 1 میلی متر با مبدا چین، در روز سه شنبه نسبت به روز 24 سپتامبر با نرخ 550-560 دلار در هر تن ثابت اعلام شد. کارخانه های بزرگ فولادی هنوز پیشنهادات رسمی خود را صادر نکرده اند و این کار که منجر به مذاکرات محدود شد، زیرا فعالان بازار منتظرند که قیمت ورق گالوانیزه کاهش یابد. منابع گفتند که در روز های آتی محدوده قیمت ورق گالوانیزه، مشخص می شود. چندین شرکت کننده در بازار چین نیز گفتند که آن ها هنوز در تعطیلات بسر می برند و فعالیت های تجاری فقط تا پایان هفته ممکن است افزایش یابد.

ترجمه از آهن اینفو

چهارشنبه 17 مهر 98