افت قیمت محصولات تخت وارداتی به آمریکای جنوبی به دلیل عدم اعلام پیشنهادات توسط چین

طی هفته گذشته قیمت محصولات تخت وارداتی به آمریکا، بار دیگر تحت تاثیر روند نزولی مداوم در بازار جهانی قرار گرفت و کاهش یافت، زیرا فعالان بازار منتظر بازگشت پیشنهاد های چین پس از یک هفته تعطیلات طلایی هستند و همچنین منتظرند که مواد اولیه با قیمت های پایین تر فروخته شود. در روز جمعه 4 اکتبر قیمت ورق سیاه وارداتی به بنادر اصلی سی اف آر آمریکای جنوبی در حدود 465-490 دلار در هر تن بود، که نسبت به 480-500 دلار در هر تن هفته گذشته کاهش داشت و تا کنون پایین نرخ برای سال 2019 ارزیابی شده است. با خارج شدن چین از بازار، برخی از مشتریان برزیل به تامین کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) متوسل شدند که قیمت ورق سیاه خود را نزدیک به 450 دلار در هر تن سی اف آر اعلام می کردند. با این حال، این معامله توسط شرکت کنندگان در بازار به عنوان یک امر غیرقابل توجه در نظر گرفته شد، زیرا بیشتر محموله ها با قیمت 465 دلار در هر تن معامله می شوند. همچنین مذاکرات برای تحویل این محصولات از طریق اقیانوس آرام در ماه نوامبر همچنان ادامه دارد.

در طول هفته گذشته حداقل یک محموله ورق گرم با قیمت 480-485 دلار در هر تن فروخته شده است، در حالی که اخیراً قیمت ورق گرم پیشنهادی ژاپنی از 510 دلار در هر تن سی اف آر به 480-490 دلار در هر تن کاهش یافته است. پیش از این، قیمت ورق گرم پیشنهادی ژاپن با تقاضای بالاتر حمایت می شد، اما در هفته گذشته قیمت ورق سیاه فولادی بازار خود را از دست داد. آخرین ارزیابی ها در مورد قیمت ورق گالوانیزه وارداتی به بندر اصلی آمریکای جنوبی، نشان داد که در روز جمعه نرخ 610-620 دلار در هر تن قابل معامله بود که نسبت به 620-630 دلار در هر تن هفته قبل، کاهش پیدا کرده است.

قیمت ورق گالوالوم وارداتی به بنادر اصلی آمریکای جنوبی  نیز در حدود 670-690 دلار در هر تن بود که در انتهای هفته، بالای 670-700 دلار در هر تن در روز جمعه 27 سپتامبر ارزیابی شد. با این حال، قیمت پیشنهادی بیشتر مشتری ها پایین تر از محدوده قیمت گزارش شده، بوده است. در خصوص قیمت ورق گالوانیزه هم بیشتر مشتریان در جستجوی معاملاتی با نرخی نزدیک به 600 دلار در هر تن سی اف آر بود، در حالی که قیمت گالوالوم در حدود 650 دلار در هر تن سی اف آر گزارش شد.

یکی از منابع تجاری گفت: "اکنون نمی دانیم که چگونه می توان قیمت ها را حتی برای ورق های پوشش داده شده با تقاضای بالا، کاهش داد." وی گفت: "ما باید منتظر بمانیم تا تعطیلات چین تمام شود و بعد ببینیم که قیمت های پیشنهادی آن ها چیست."

بازار ورق های سنگین فولادی همچنان بدون نوسان باقی مانده است، گرچه شرکت کنندگان قیمت های پایین تری را مشاهده می کردند. طبق آخرین ارزیابی های انجام شده برای قیمت ورق سرد وارداتی به بنادر اصلی سی اف آر آمریکای جنوبی، در روز جمعه مبلغ 510-520 دلار در هر تن اعلام گردید، که در مقایسه با 520-530 دلار در هر تن هفته قبل، کاهش یافته است. گفته می شود ورق سرد تنها محصولی بود که جهش قیمت کمی داشت. قیمت ورق روغنی وارداتی به بنادر اصلی سی اف آر آمریکای جنوبی، در حدود 525-545 دلار در هر تن بود، که نسبت به 520-545 دلار در هر تن در هفته قبل، با افزایش اندکی ارزیابی شد.

طبق گفته منابع، فروش كوتاه مدت محموله های معامله گران، به ویژه در سواحل اقیانوس آرام در آمریكای جنوبی، صورت گرفت، هرچند که در هفته گذشته به ندرت معامله ای شنیده شد. یک منبع آگاه اظهار داشت که قیمت ورق روغنی اغلب در حدود 540-545 دلار در هر تن در شیلی، پرو و ​​اکوادور اعلام می شود، در حالی که خریداران برزیلی در حال حاضر به دنبال ورق سرد نیستند.

ترجمه از آهن اینفو

سه شنبه 16 مهر 98