کارشناس فروش ورق سیاه، اسید شویی و اسلب

کارشناس فروش ورق روغنی

کارشناس فروش گالوانیزه و رنگی

آدرس شرکت: اصفهان، خیابان سجاد، خیابان سپهسالار، ساختمان شهر ارا، طبقه اول، واحد 3
۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۰      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۱      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۲      ۰۳۱۳۶۶۰۵۳۹۳

ahaninfochannel      ahan_info

قیمت اسلب و بیلت فولادی ایران در سراشیبی...

تولید کنندگان ایرانی پس از آخرین صعود قیمت بیلت، همچنان در برابر روند نزولی قیمت های خود مقاومت می کنند. قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته گذشته تا روز چهارشنبه 2 اکتبر پس از توافق بر سر چندین فروش با نرخ های پایین تر از معاملات قبلی کاهش یافته است. تولید کنندگان با اشاره به میزان فروش بیلت با حجم های زیاد به چین در هفته های گذشته و کاهش در دسترس بودن این مواد "سعی کردند در برابر روند نزولی قیمت بیلت فولادی مقاومت کنند". کارخانه های تولیدی ایران چند روز پیش حاضر به قبول قیمت بیلت تا حدود 350 دلار در هر تن فوب هم نبودند، اما اکنون آن ها آماده هستند که بحث در مورد معاملات بیلت با قیمت حدودی 345-350 دلار در هر تن فوب را آغاز کنند. یک منبع گفت: با این حال بیشتر مشتریان حاضر به پرداخت قیمتی بیش از 340 دلار به ازای هر تن فوب نیستند. مشتریان در تایلند به خصوص انتظار داشتند که با توجه به این که معاملات مواد اولیه سی آی اس به طور سنتی 20 دلار در هر تن گران تر از بیلت ایران است، معاملات با مبلغی حدود 380 دلار به ازای هر تن سی اف آر برای بیلت ایران منعقد شود.

طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت بیلت سی آی اس در حدود 395-400 دلار در هر تن سی اف آر است. این در حالی است که حداقل دو محموله بیلت ایرانی با قیمتی در محدوده 342-345 دلار در هر تن به جنوب شرقی آسیا فروخته شده است. یکی از تولید کنندگان عمده در منطقه خاورمیانه از فروش بیلت در همین منطقه با قیمت های بالاتری به میزان 350 دلار در هر تن فوب خبر داد. تولیدکنندگان ایرانی با مراجعه به انبوه فروش بیلت به چین در هفته های اخیر سعی کردند در برابر روند نزولی مقاومت کنند اما خریداران در حجم خرید خود تغییری انجام ندادند. در نتیجه، طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت بیلت صادراتی در بنادر ایران، در تاریخ 2 اکتبر معادل 342-350 دلار در هر تن بود که نسبت به 350-357 دلار در هر تن سی اف آر در هفته گذشته کاهش یافته است.

علاوه بر این، رزرو اسلب های ایرانی با قیمت 350 دلار به ازای هر تن فوب در جنوب شرقی آسیا به در حال انجام می باشد. اما در طول این هفته، با توجه به پیشنهادات قبلی که در حدود 385-390 دلار در هر تن در آسیای جنوب شرقی اعلام می شد، به قیمت حدودی 345-350 دلار در هر تن فوب کاهش یافت، در حالی که در اواخر ماه سپتامبر قیمت بیلت فولادی معادل 360 دلار در هر تن فوب شنیده شده بود. طبق ارزیابی های هفتگی، قیمت اسلب صادراتی در بنادر فوب ایران در تاریخ 2 اکتبر معادل 345-350 دلار در هر تن بود که 5 تا 10 دلار در هر تن نسبت به قیمت های قبل کاهش یافته است.

ترجمه از آهن اینفو

شنبه 13 مهر