کلاف گرم آسیا: کاهش قیمت ورق گرم به دنبال انتظار خریداران در مورد نزولی بودن بازار

خریداران ویتنامی خواستار پیشنهادات پایین برای قیمت ورق گرم هستند زیرا دید فعالان بازار نسبت به روند بازار داخلی منفی است. بر اساس ارزیابی های هفتگی، قیمت ورق گرم وارداتی 2-3 میلی متری درجه SAE1006  چین و محصولات معادل آن، که به ویتنام فروخته می شود برای هفته منتهی به روز دوشنبه 30 سپتامبر در حدود 445-450 دلار در هر تن بود ، که 2-6 دلار در هر تن نسبت به قیمت  451-452 دلار در هر تن هفته گذشته، کاهش یافته است. یک تاجر اهل شانگهای گفت که وی شنیده است که ویتنام در هفته گذشته قیمت ورق گرم معادل 445 دلار به ازاء هر تن فوب ویتنام را که از مبدا هند فروخته شده بود، تایید کرده و معامله ای انجام داده است. وی میزان دقیقی از تناژ فاش نکرد، اما گفت که این محموله "حداقل بالاتر از 5000 تن" است. خریداران ویتنامی چندین معامله را با فروشندگان هندی به مبلغ "چند ده هزار تن" امضا کرده اند، که در آن ها قیمت ورق گرم در حدود 445-450 دلار در هر تن سی اف آر است.

یک تاجر اهل ویتنام گفت: قیمت ها نسبت به هفته قبل کاهش یافته و بیشتر شرکت کنندگان در روند نزولی قیمت ورق سیاه معتقد بودند. او حتی در روز دوشنبه 30 سپتامبر پیشنهاد پایینی در مورد قیمت ورق سیاه با نرخ  435 دلار در هر تن ویتنام شنیده بود، اگرچه نمی توان تأیید کرد که این شنیده ها درست باشد یا خیر. وی گفت: "خریداران منتظر هستند و خریدی نمی کنند زیرا اکثر فعالان بازار معتقدند که قیمت ورق سیاه همچنان به روند تضعیف خود ادامه خواهد داد. در هفته گذشته، قیمت ورق سیاه در شرق چین در مقایسه با هفته قبل حتی در میان کاهش تولید بدون تغییر بوده است. در همین حال ، برخی از فعالان بازار گفتند که انتظار می رود قیمت ها در هند کاهش یابد. این به این دلیل است که تقاضا در این کشور تضمین شده است، و همچنین دولت در حال تقویت سرمایه گذاری در زیرساخت ها برای تقویت رشد اقتصادی است اما این اقدامات به مراتب کمتر از چینی ها است. یک تاجر در شانگهای گفت: به گفته وی، در نتیجه، تقاضای فولاد در هند فقط به حمایت محدود از صنایع پایین دستی رسیده است.  یکی دیگر از تاجران اهل ویتنام نیز گفت که تا زمانی که خریداران احساس کنند قیمت ورق سیاه از این پایین تر نرفته است، از انجام سفارشات خودداری خواهند کرد. وی گفت: "اما در کوتاه مدت ، بیشتر ما معامله گران در انتظار چشم انداز نزولی هستیم."  وی گفت: علاوه بر این، معامله گران زیادی با وجود محموله های موقعیتی، مایل به اخذ پیشنهادات پایین تر برای قیمت ورق سیاه ارزان تر هستند.

قیمت ورق سیاه در معاملات هفته گذشته معادل 445-450 دلار به ازای هر تن ویتنام مشاهده شد، که عمدتاً توسط فروشندگان هندی با محموله های موقعیتی منعقد شده است. گفته می شود که قیمت ورق سیاه پیشنهادی کارخانه های تولیدی در حدود 451 دلار به ازای هر تن سی اف آر به عنوان پایین ترین سطح قابل قبول شناخته شد. یکی تاجران مستقر در شانگهای گفت: فروشندگان هندی در حال فروش محصولات قابل حمل و نقل در ماه اکتبر هستند در حالی که بیشتر تاجران چینی کالاهای ماه نوامبر را ارائه می دهند، زیرا سهامداران هندوستان قبل از عرضه محصولات به خریداران خارج از کشور، کالاهای خود را از کارخانه سفارش داده اند.

ورق سیاه کاویان یکی از ورق های فولادی بسیار پرکاربرد می باشد که ویژگی ها و مشخصات قابل توجهی برای فعالان بازار آهن دارد که می توانید به صورت روزانه از قیمت آن در وبسیات ما مطلع شوید.

ترجمه از آهن اینفو

متال بولتن سه شنبه 9 مهر