قیمت محصولات تخت وارداتی با توجه به رکود در بازار جهانی، با ثبات باقی مانده است

با توجه به ادامه روند نزولی قیمت انواع محصولات تخت فولادی در بازار جهانی و تقاضای کم از سوی خریداران منطقه، قیمت محصولات تخت وارداتی عمدتا در آمریکای جنوبی با توجه به رکود در بازار جهانی، با ثبات باقی مانده است و قیمت ورق فولادی وارداتی در آمریکای جنوبی عمدتا در هفته منتهی به جمعه 20 سپتامبر کاهش یافته است. قیمت ورق گرم وارداتی در بنادر اصلی آمریکای جنوبی نیز در تاریخ 20 سپتامبر معادل 490-500 دلار در هر تن سی اف آر ارزیابی شده است، که نسبت به 500-515 دلار در هر تن هفته قبل افت داشته و از ابتدای سال 2019 پایین ترین سطحی است که مشاهده شده است. قیمت ورق سیاه برای تحویل در ماه نوامبر 490 دلار در هر تن اعلام شد که به سواحل اقیانوس آرام ارائه شد. در همین حال منابع گفتند که قیمت ورق سیاه چین در محدوده 500 دلار در هر تن به برزیل پیشنهاد شده است. شرکت کنندگان در بازار همچنین پیشنهادات ترکیه و روسیه را با قیمت 475-480 دلار به ازای هر تن به شمال شرقی برزیل گزارش دادند، اما هیچ توافقی تایید نشده است.  تقاضای فولاد در بازار برزیل در اثر ضعف عملکرد اقتصادی در این کشور تحت فشار قرار گرفته است.

طبق ارزیابی ها، قیمت ورق روغنی وارداتی در بنادر اصلی آمریکای جنوبی نیز در طول هفته به 530-545 دلار در هر تن رسیده است، که در مقایسه با 555-570 دلار در هر تن در تاریخ 13 سپتامبر افت داشته است. بر اساس گزارشات، قیمت ورق روغنی پیشنهادی از یک هفته قبل به شدت کاهش یافته است، و این به این دلیل است که کارخانجات و بازرگانان در تلاش بودند تا پیشنهادهای مشتریان را برآورده کنند. به گفته منابع، اکثر مشتریان سواحل اقیانوس آرام در آمریکای جنوبی خواستار تسویه معاملاتی شدند که قیمت ورق سرد در آن ها حدود 525 دلار در هر تن اعلام شد، در حالی که مشتریان برزیلی می توانند با قیمت ورق سرد معادل 530 دلار در هر تن سی اف آر موافقت کنند. 

گفته می شود که قیمت ورق سرد روسیه در حدود 520-525 دلار در هر تن به شمال شرقی برزیل ارائه شده است، اگرچه این اطلاعات به طور گسترده تأیید نشده و هیچ معامله مشخصی گزارش نشده است.

بر اساس ارزیابی ها، قیمت ورق های فولادی ضخیم بار وارداتی به بندرهای اصلی آمریکای جنوبی، در تاریخ 20 سپتامبر در حدود 530-545 دلار در هر تن سی اف آر ثابت نگه داشته شده است. مصرف این محصول، در مقایسه با سایر محصولات، قیمت مناسب تری هم دارد، و مقاوم تر هم به نظر می رسد. طبق ارزیابی ها، قیمت ورق گالوانیزه وارداتی نیز با فشار رو به پایین، در بنادر اصلی آمریکای جنوبی، در تاریخ 20 سپتامبر معادل 620-630 دلار در هر تن بود، که در تاریخ 13 سپتامبر با 5 دلار افزایش نسبت به 615-625 دلار در هر تن در 13 سپتامبر، مواجه شد. همچنین قیمت ورق گالوانیزه در بنادر اصلی آمریكای جنوبی در حدود 670-690 دلار در هر تن سی اف آر بود که با 10 دلار افزایش، در بالاترین سطح خود از محدوده 670-680 دلار در هر تن در هفته گذشته، بالا تر رفته است.

ترجمه از آهن اینفو

متال بولتن شنبه 6 مهر